NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Els seminaristes de l’arxidiòcesi participen en la convivència d’inici de curs del Seminari Major Interdiocesà

enviar a un amigo

Del 5 al 7 de setembre ha tingut lloc a la Residència del Seminari de Solsona la tradicional convivència d’inici de curs dels Seminaristes que conformaran el Seminari Major Interdiocesà de Catalunya, que aplega els seminaristes de les set diòcesis de la Província eclesiàstica Tarraconense.

En aquesta ocasió han estat acompanyats per Mons. Joan-Enric Vives, bisbe delegat per al Seminari Interdiocesà i el bisbe de Solsona Mons. Xavier Novell, amb el nou equip de formadors del Seminari: Mn. Javier Vilanova, rector; Mn. Gabriel Casanovas, vicerector, i Mn. Jaume Gené, director espiritual.

Durant aquests dies hi hagut l’acollida dels cinc nous seminaristes i han fet una reflexió motivada i contemplativa de la vocació pròpia i de les activitats de l’estiu. El delegat diocesà de Joventut de Solsona, Marc Trulls, els ha impartit una conferència sobre el proper Sínode de Joves que començarà el proper mes d’octubre, i han aprofundit sobre el nou curs i les seves exigències. Finalment han tingut un recés de tot un matí predicat pel bisbe Xavier Novell.

La convivència també els ha permès conèixer la ciutat i la diòcesi tot visitant el nucli antic, la Catedral i el Palau episcopal amb el Museu Diocesà, i també el Santuari del Miracle, acollits per la Comunitat de monjos benedictins i el seu Prior on hi van celebrar l’eucaristia tot encomanant el nou curs que començarà el dia 12 de setembre.