NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Solivella inicia els actes del 275è aniversari de la festa del vot de poble en honor al Sagrat Cor

enviar a un amigo

La parròquia i poble de Solivella han donat el tret de sortida per a commemorar el 275è aniversari de la festa del vot de poble en honor al Sagrat Cor de Jesús, la qual fou instituïda l’any 1743, sent un dels fruits del Concili Provincial Tarraconense celebrat el 1738.

L’inici dels actes va tenir lloc el divendres dia 8 de juny amb la celebració de la missa de la solemnitat litúrgica del Sagrat Cor, i tot seguit es va reunir en sessió publica la comissió organitzadora per donar compte de les gestions fetes fins el moment.

El diumenge dia 10 de juny el Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol va presidir la solemne eucaristia d’inici dels 275 anys de la festa del vot de poble en honor al Sagrat Cor; acompanyat del rector de la parròquia, Mn. Pere Fibla i altres mossens concelebrants. El cor parroquial va ser l’encarregat de sostenir els cants.

Acabada la celebració el Sr. Arquebisbe va presentar i donar lectura del document que confirma la celebració de la festa del vot de poble, tot ratificant el privilegi que constava concedit d’antic i destruït a principis del segle XIX, document que una vegada signat, es lliurà a la parròquia i a l’Ajuntament de la vila.

A la sortida de l’ofici, a la plaça Major, una ballada de gegants i caps grossos amb l’acompanyament del grup de grallers Lus Xipellis, i un refrigeri, van cloure aquesta diada festiva d’inici d’un reguitzell d’actes commemoratius.

Per tal de donar major relleu a la celebració s’ha constituït una comissió plenària i executiva que durà a terme diversos actes al llarg d’un any, des d’ara i fins la seva clausura el dia 23 de juny de 2019, sent l’acte central i solemne el dilluns dia 10 de setembre.