NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

La classe de Religió, un dret a escollir en el període de preinscripció escolar

enviar a un amigo

Aquest divendres, dia 13 d’abril, s’obre el període de preinscripció als centres escolars públics i concertats de Catalunya. És en aquest moment quan els pares i mares tenen el dret a escollir que els seus fills cursin l’assignatura de Religió.

Aquest dimecres s’ha presentat la campanya anual per promoure l’elecció de assignatura de Religió catòlica en una trobada amb periodistes al Gabinet d’Informació de l’Església a Catalunya.

El Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol, president de la Conferència Episcopal Tarraconense i bisbe delegat de la CET per al Secretariat Interdiocesà d’Ensenyament, ha destacat que «la religió és una de les grans qüestions de la societat i per això també ha d’estar present a l’escola». També ha recordat que «és una assignatura voluntària que els mateixos pares tenen el dret sobre l’educació dels seus fills».

El director del Secretariat Interdiocesà d’Ensenyament de la Religió a Catalunya (SIERC) i delegat diocesà d’Ensenyament de Girona, Pere Micaló, ha presentat algunes dades sobre l’assignatura de Religió a Catalunya. Actualment a Catalunya, en l’etapa obligatòria dels centres públics, concertats i privats, dels 3 als 16 anys, hi ha almenys 250.000 alumnes que escullen Religió (79.703 en centres públics i 174.134 en centres de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya) i 4.524 docents qualificats que imparteixen aquesta assignatura. Micaló ha manifestat que «avui ens trobem amb una gran ignorància sobre la classe de Religió: tenim una generació d’alumnes per als quals l’assignatura és una perfecta desconeguda».

En la presentació també hi ha intervingut Montserrat Claveras, professora de Religió a l’Institut Montserrat de Barcelona i doctora en Història de l’Art, qui ha expressat que avui dia el docent adapta l’assignatura en funció de les necessitats de l’alumne i que només s’examinen els continguts, no les creences. També ha destacat que la Religió «és una assignatura normalitzada a la resta de països europeus».

El període de preinscripció escolar finalitzarà el dia 24 d’abril.

Clicar la icona per descarregar
l'arxiu