NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Roda de Berà inicia la celebració dels 300 anys de la seva ermita

enviar a un amigo

Per a commemorar el tricentenari de la col·locació de la primera pedra de l’ermita, el Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol, va presidir una missa solemne, el diumenge dia 11 de març, que va ser concelebrada per Mn. Jaume Roig, rector de la Parròquia de Sant Bartomeu. La celebració va comptar amb l’assistència de l’alcalde de Roda de Berà, Sr. Pere Virgili, i d’altres membres del Consistori.

En l’homilia, el Sr. Arquebisbe va recordar els orígens d’aquesta ermita construïda l’any 1121 quan tres monjos del Monestir de sant Pere de Casserres (Osona) amb el seu prior van fundar un capella parroquial dedicada a sant Pere Apòstol per a donar servei a la feligresia dedicada principalment a la pesca. Amb els anys aquesta capella va quedar abandonada però, després de moltes vicissituds, el poble de Roda va decidir recuperar-la posant la primera pedra de l’actual ermita, el dia 12 de març de 1718. Els treballs per a la seva reconstrucció van ser sufragats pels veïns mitjançant una col·lecta. L’actual imatge de la Mare de Déu de Berà va ser entronitzada el dia 29 de maig de 1939.

«Us puc dir que no he trobat cap poble que no tingui una ermita dedicada a la Mare de Déu o bé a algun sant. Els nostres avantpassats volien honorar-la, tenir un lloc per expressar la seva fe i devoció, i també anar a fer trobades festives», va expressar.

Finalment va animar als allí presents a conservar i augmentar la devoció a la Mare de Déu de Berà i a viure la fe dels seus avantpassats els quals van confiar a la Mare de Déu la seva vida, les seves angoixes, els seus sofriments i també les seves alegries. La celebració es va cloure amb el cant dels Goigs de la Mare de Déu de Berà, que s’han reeditat amb tres noves estrofes a càrrec dels Gogistes tarragonins i la Parròquia de Sant Bartomeu, i la veneració a la Mare de Déu al cambril.

Seguidament, a la plaça de l’Ermita, hi va haver castells amb la colla dels Nens del Vendrell.

La commemoració d’aquesta efemèride continuarà amb altres actes durant els mesos d’abril i juny com l’aplec arxiprestal del Tarragonès Llevant que tindrà lloc el diumenge 17 de juny a l’ermita.

Veure més fotografies»