NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Reus acull l’acte central de «La Setmana de la Bíblia» a l’arxidiòcesi

enviar a un amigo

L’església Prioral de Sant Pere Apòstol de Reus va acollir el dia 29 de novembre l’acte central organitzat amb motiu de la Setmana de la Bíblia que té com a objectiu destacar el valor eclesial i espiritual de la Paraula de Déu.

Organitzat pel Secretariat diocesà d’Animació Bíblica, l’acte va ser presidit pel Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol i va comptar amb l’assistència de prop de seixanta persones. Sota el títol «Llegim i preguem amb la Bíblia» es va iniciar amb l’entrada solemne de les Sagrades Escriptures i la benvinguda del prior-arxiprest, Mn. Joan Antoni Cedó. Seguidament hi va haver la lectura de tres fragments bíblics acompanyats d’un testimoni personal a la llum del text en qüestió amb interludis musicals l’orgue. L’amor com a base de tota relació, la primacia de la pau i el diàleg, i l’ajuda de la Paraula de Déu en moments difícils com és el cas d’una malaltia van ser els temes exposats per cada un dels testimonis.

El darrer testimoni va ser el del Sr. Arquebisbe, el qual a partir del seu lema episcopal «El que has escoltat, ensenya-ho» (2Tm 2,2), va subratllar alguns aspectes importants del seu ministeri com a bisbe en la predicació i l’ensenyament de la Paraula de Déu.

A més de les conferències i actes programats durant aquesta Setmana, aquest proper diumenge I d’Advent, dia 3 de desembre, dia en què s’inicia l’Any Litúrgic, se celebrarà el «Diumenge de la Paraula», un dia per a posar en relleu la centralitat de la Paraula de Déu en la vida, l’espiritualitat i l’acció de l’Església.