NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

L’arxiprestat de l’Alt Camp pelegrina a Montserrat

enviar a un amigo

Prop de dues-centes persones han participat en el tradicional pelegrinatge que les parròquies de l’Alt Camp, un total de vint-i-nou, fan cada mes d’octubre al Santuari de la Mare de Déu de Montserrat. Aquest any s’ha celebrat el dissabte dia 7 d’octubre, festa de la Mare de Déu del Roser.

En arribar al Santuari, els pelegrins van participar en la missa conventual presidida pel Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol, en la celebració del I Aplec de Mestres i Professors Cristians de les diòcesis catalanes.

En l’homilia, el Sr. Arquebisbe, va destacar que Maria és el millor fonament que pot buscar un cristià, «per això pugem a Montserrat, on hi trobem les nostres arrels, la força per a tirar endavant i les respostes». «Maria ens permet comprendre què significa ser deixeble de Crist. Ella va ser escollida des de sempre per a ser la Mare, va aprendre a ser deixebla i va escoltar les paraules de Déu», va dir. Mons. Jaume Pujol va afegir que «en la seva fe veiem com hem d’obrir la porta del nostre cor per obeir Déu».

Després del dinar les parròquies es van congregar a la Plaça dels Apòstols on cada una va explicar l’origen de la seva comunitat parroquial i la dedicació del seu temple, un acte que pren rellevància aquest any en que es commemoren els 425 anys de la dedicació que la basílica de Santa Maria de Montserrat. L’aportació de cada parròquia va subratllar la importància de la comunitat, les autèntiques pedres vives, per a celebrar i viure la fe.

L’arxiprestat de l’Alt Camp està format per les següents parròquies: L’Albà, Alcover, Alió, Bràfim, Cabra del Camp, Farena, Figuerola del Camp, Fontscaldes, Els Garidells, Masllorenç, La Masó, El Milà, Montferri, Mont-ral, Nulles, Picamoixons, el Pla de Santa Maria, Les Pobles, El Pont d’Armentera, Puigpelat, Querol, Renau, La Riba, Rodonyà, Santes Creus, Vallmoll, Valls, Vilabella i Vila-rodona.