NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Taiwan acull el XXIV Congrés Mundial de l’Apostolat del Mar

enviar a un amigo

En representació de l’arxidiòcesi hi ha assistit el delegat diocesà de l’Apostolat del Mar al Port de Tarragona, Mn. Raimon Mateu, diaca.

De l’1 al 7 d’octubre se celebra el XXIV Congrés Mundial de l’Apostolat del Mar a la ciutat de Kaohsiung (Taiwan), un dels ports més importants de l’est asiàtic, amb el lema «Caught in the net» (Atrapats a la xarxa, en el doble sentit de xarxa de pescar i xarxa global). Segons les estadístiques de la FAO, dels 53 milions de persones que es dediquen a la pesca, el 84 % són asiàtics, d’aquí que se celebri en aquest indret.

El Congrés està aprofundint en el tema de la pesca, el tràfic d’éssers humans i el treball forçat, que afecta també a dones i nens. Organitzat per l’Apostolat del Mar, el Congrés està inserit dins del Dicasteri per al Desenvolupament Humà i Integral, en col·laboració amb la Conferència Episcopal de Taiwan, l’ambaixada de Taiwan davant de la Santa Seu i pel Ministeri d’Afers Exteriors de Taiwan, esdeveniment en el que participen més de 250 persones d’almenys 52 països.

El Cardenal Petter Trukson, prefecte del Dicasteri, va inaugurar el Congrés llegint un missatge del Sant Pare Francesc en el que encoratjava a tots els participants a treballar pel benestar de les persones esforçant-se per aconseguir eradicar el tràfic de persones i la defensa de la llibertat de les persones per vèncer la nova esclavitud del segle XXI. Participen en aquest congrés el Cardenal Charles Bo de Myanmar i Mons. Marcelo Sánchez Sorondo, arquebisbe i canceller de l’Acadèmia Pontifica de les Ciències, que en el seu discurs inaugural va posar sobre la taula el treball que s’està fent des de l’Acadèmia per a conscienciar la societat i la comunitat catòlica en la defensa de les persones, cercant la col·laboració de les autoritats per canviar la legislació sobre el tràfic d’òrgans, o bé la protecció de la dona esclavitzada per la prostitució.

Els voluntaris de l’apostolat del mar arreu del món han visitat les tripulacions de més de 70.000 vaixells el que representa haver arribat amb el missatge de l’evangeli a més d’un milió de persones. L’Apostolat del Mar és un dels socis fundadors de l’International Christian Maritime Association (ICMA) que reuneix 28 confessions cristianes que treballen a la mar com són els catòlics, anglicans, luterans, baptistes, ortodoxos, entre d’altres.