NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

L’arxiprestat de Reus prega per la pau i la concòrdia al Santuari de la Mare de Déu de Misericòrdia

enviar a un amigo

El Santuari de Misericòrdia es va omplir aquest dijous, dia 5 d’octubre, al vespre, per acollir la pregària convocada per les parròquies de l’arxiprestat davant la situació actual que viu Catalunya.

La pregària, que va comptar amb la participació de nombrosos fidels i els rectors de les parròquies de la ciutat, com també el seu alcalde, va comptar amb cants, un gran silenci i la lectura de diferents fragments de la Paraula de Déu sobre la pau.

Mn. Joan Antoni Cedó, prior-arxiprest de Reus, va iniciar la pregària amb una monició tot demanant a Maria fortalesa per a «mantenir la cohesió en la pròpia vida i de tota la societat, i més en aquesta hora que sembla adversa. Que mantinguem sempre la bona orientació de la vida cap a Déu i el pròxim».

Mn. Josep Maria Gavaldà, rector de la Parròquia de Sant Francesc d’Assís de Reus, en la seva meditació, va posar de relleu la importància de la confiança, l’amor i el respecte en aquests moments. «És ara el temps per a pregar intensament, sense parar, per tal que el Senyor il·lumini els nostres pensaments i decisions, guiï el cor dels qui tenen responsabilitats polítiques i ens ajudi a tots a trobar els camins de la justícia i de la pau», va dir. «Lluny de nosaltres les baralles, les enemistats, les divisions, l’odi i les provocacions. Mirem Crist, crucificat, Ell no torna mal per mal», va destacar.

Durant la celebració, al presbiteri, es podia contemplar la imatge d’un colom de la pau, com a signe per a demanar la intercessió de la Mare de Déu, reina de la Pau, en aquest delicat moment que travessa la nostra societat així com també demanar la seva ajuda per a ser-ne constructors de pau. Seguidament, aquesta imatge va ser col·locada als peus de la Mare de Déu, al cambril, mentre es cantaven els Goigs dedicats a la patrona de la ciutat. La veneració de la imatge de la Mare de Déu de Misericòrdia va cloure la pregària.