NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Cap de setmana festiu a la parròquia de Montblanc amb motiu de la festa de la dedicació

enviar a un amigo

Aquest proppassat cap de setmana, la Parròquia de Santa Maria la Major de Montblanc, aprofitant la festa de la dedicació de la seva església parroquial ha organitzat una sèrie d’actes com a culminació del curs 2016-2017.

El divendres, dia 21 de juliol, una sessió de cinema a la fresca, va reunir a una seixantena de persones per veure la comèdia italiana Si Déu vol del director Edoardo Falcone. Una bona pel·lícula per fer passar una bona nit d’estiu amb família.

L’endemà, dissabte, dia 22 de juliol, quatre activitats van arrodonir la festa. En primer lloc la missa d’aniversari de la dedicació del temple parroquial. Enguany l’església de Santa Maria la Major celebra els 485 anys des de la seva consagració, dia en que es van donar les obres per acabades i es va dedicar a Déu.

La missa, amb gran solemnitat, va recuperar les llums que il·luminen les creus que hi ha en cada columna de l’església en memòria dels dotze apòstols i que el dia de la dedicació van ser ungides amb oli sant. Al llarg de la celebració es va oferir l’encens que al llarg de l’any cremarà en les festes. A l’acabar la missa va ser el moment d’informar a tots els assistents de les activitats realitzades durant el curs a la Parròquia i també l’ocasió per a comunicar l’estat de comptes actual i verbalitzar els reptes que té la Parròquia en tots els seus àmbits d’actuació. Un exercici de transparència que es va agrair.

La tercera activitat del dia va ser el sopar de germanor a la plaça de Santa Maria. Un sopar que va agrupar unes dues-centes persones i que va comptar amb una trentena de voluntaris. A l’acabar el sopar, i com a colofó del dia, hi va haver el concert de música folk del grup Tòlit i les guineus de l’Espluga de Francolí. Qui no només va interpretar peces del seu repertori, també va interpretar poemes musicats de Mn. Ramon Muntanyola en la celebració del centenari del seu naixement. Mn. Muntanyola va ser vicari de Montblanc i autor de l’Al·leluia de la Serra.

Un cap de setmana intens per la Parròquia de Montblanc que vol continuar repetint-se els propers anys i que s’ha valorat molt positivament.

Fotografies: Ferran Beltran