Inici | Contacte Santoral | Vocabulari religiós | Actes Sant Fructuós Divendres, 18 de agost de 2017
idioma castellano idioma english
consulti la nostra web a facebook Twitter de l'Arquebisbat de Tarragona Arquebisbat de Tarragona al Youtube Flickr

NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Sr. Arquebisbe: «Us animo a treballar amb il·lusió i aprofitar les iniciatives apostòliques que estan al nostre abast»

enviar a un amigo

Aquest Dilluns Sant, dia 10 d’abril, s’ha celebrat la tradicional jornada presbiteral, que s’ha iniciat amb la missa crismal a la Catedral de Tarragona, presidida pel Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol, i concelebrada pel vicari general de l’arxidiòcesi, Mn. Joaquim Fortuny; el prior del Monestir de Santa Maria de Poblet, P. Rafel Barrué i els preveres de l’arxidiòcesi.

Durant la celebració s’han beneït els sants olis —dels malalts i dels catecúmens—, i s’ha consagrat el crisma —per als sagraments del baptisme, la confirmació, l’ordenació de preveres o bisbes, i les dedicacions de les esglésies. Els preveres també han renovat les promeses sacerdotals i s’ha homenatjat els preveres que al llarg d’aquest 2017 celebren els 50 anys d’ordenació presbiteral, que són Mn. Francisco Giménez Porcuna i Mn. Agustí Segura Orozco.

Com ja és habitual en aquesta celebració el Sr. Arquebisbe ha iniciat la seva homilia fent memòria dels preveres que han traspassat des de l’última missa crismal: Mn. Pere Llagostera Tous, Mn. Joan Llort Badies i Mn. Joan Josep Bladé Bladé. «Amb aquests tres ja són cinquanta els preveres de l’arxidiòcesi als quals he donat l’últim adéu», ha dit. Adreçant-se als preveres congregats a la Catedral els ha recordat que avui més que mai, «en aquest món tan secularitzat cal il·lusió i esperança en el nostre treball, en el nostre ministeri sacerdotal». «Veient que hi ha projectes i iniciatives que estan al nostre abast avui us vull dir: Sí, endavant! D’aprofitar les iniciatives d’altres germans nostres preveres, acceptant la diversitat de formes i maneres perquè els que ens uneix és la mateixa fe [...] i tots anem a la mateixa barca. Alegrem-nos dels —deixeu-m’ho dir així— de l’èxit apostòlic de les iniciatives dels altres», ha manifestat. Mons. Jaume Pujol també ha demanat al presbiteri diocesà que hi hagi entre ells una «veritable fraternitat sacerdotal perquè resulti eficaç el treball i l’esperança.»

Seguidament, a la capella del Santíssim de la Catedral, Mn. Jaume Roig, ha pronunciat una ponència sota el títol de «L’Eucaristia a la llum del retaule de la capella del Santíssim Sagrament de la Catedral, en ocasió del V Centenari de la mort del bisbe Antoni Agustín».