Inici | Contacte Santoral | Vocabulari religiós | Actes Sant Fructuós Divendres, 18 de agost de 2017
idioma castellano idioma english
consulti la nostra web a facebook Twitter de l'Arquebisbat de Tarragona Arquebisbat de Tarragona al Youtube Flickr

NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Suel Haddad, cristià maronita: «Parlar de Síria és parlar d’infern i injustícia»

enviar a un amigo

La Biblioteca del Seminari juntament amb la càtedra UNESCO per al diàleg a la Mediterrània de la Universitat Rovira i Virgili, amb la col·laboració de l’Institut Europeu de la Mediterrània i el Centre Tarraconense El Seminari, han impulsat el cicle «Cristians perseguits a l’Orient Mitjà: doblement vulnerables». Un cicle que, aquest any, compta amb una taula rodona, la inauguració de la exposició titulada «Shuhud» (Testimonis), de l’autora Carole Alfarah que es podrà visitar fins el 14 d’abril al Centre Tarraconense, i l’estrena del documental Guardianes de la fe.

La taula rodona, moderada per Mn. Norbert Miracle, rector del Seminari Major Interdiocesà, va comptar amb els testimonis de la jove siriana Mireille Alfarah i el cristià maronita Suel Haddad Aro. L’acte va comptar amb l’assistència del Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol; el director de la Biblioteca del Seminari Pontifici, Dr. Albert Viciano; el director de la Càtedra UNESCO de la URV, Sr. Enric Olivé; el delegat del rector per a les relacions institucionals de la URV, Sr. Antoni González; i el president executiu de l’Institut Europeu de la Mediterrània, Sr. Senén Florensa.

Nascuda a Damasc (Síria), Mireille Alfarah, catòlica greco-melquita, ha deixat casa seva a causa de la guerra. Malgrat tot li agrada explicar que el seu cognom «Alfarah» significa «alegria». Recorda que abans del conflicte no tenien problemes per a practicar o declarar la seva fe en un país multiconfessional com és Síria i que ella estudiava en un col·legi mixt on a la mateixa classe hi havia musulmans, cristians i jueus. «Tots convivíem sense problemes», va explicar. A través de fotografies va mostrar el canvi que ha experimentat el seu país en els darrers anys a causa de la guerra explicant testimonis d’amics o coneguts que han perdut la vida per ser cristians. «Fins i tot hi ha nois que han estat crucificats», va expressar.

Per la seva part Suel Haddad, parlant un perfecte català, va posar de relleu que Síria no és cap minoria dèbil sinó que és un país d’on han sortit personalitats destacades i, fins el moment d’esclatar la guerra, era un dels dos països del món sense deute. Suel va definir «d’infern» la situació que està vivint al seu país i va culpar que l’origen de tot s’amaga en els interessos econòmics dels països. «Això no pot durar més», va manifestar.