NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

L’arxidiòcesi acollirà la creu de Lampedusa del 18 al 24 de març

enviar a un amigo

Aquesta creu, realitzada amb restes de fusta de les embarcacions d’immigrants que han arribat a l’illa siciliana de Lampedusa, és un encàrrec del papa Francesc al fuster d’aquesta illa Franco Tuccio, el mateix que va dissenyar el bàcul del pontífex durant la seva visita a Lampedusa el mes de juliol de 2013.

La creu, de 2,80 de llarg per 1,50 metres d’ample, ha pelegrinat per nombrosos països amb l’objectiu de transmetre un missatge de solidaritat i pau a tot el qui l’aculli, com també per a reflexionar i pregar sobre la tragèdia de tantes persones que són obligades a deixar casa seva.

La Delegació diocesana de pastoral de joventut ha estat l’encarregada de sumar-se a aquesta iniciativa i ja l’ha ofert a totes aquelles realitats presents a la diòcesi que els pugui interessar acollir-la, la setmana del 18 al 24 de març, per a les celebracions, viacrucis, pregàries o vetlles que s’organitzin per aquest motiu. El dissabte dia 18 de març es farà la rebuda diocesana en el marc de la Trobada d’adolescents i joves a Riudoms.

Quan finalitzi el pelegrinatge la creu serà allotjada, de manera permanent, a l’església de Sant Stefano de Milà.