per paraula clau            per mes i any
març de 2017

Dissabte 25

Celebració del 75è aniversari del nou Sant Sepulcre de Jujol

El Gremi de Pagesos de Tarragona celebrarà el 75è aniversari de la sortida processional del Sant Sepulcre, obra de l’insigne arquitecte modernista, Josep M. Jujol. La imatge es va poder salvar de la crema del 21 de juliol de 1936 i actualment és la més antiga de la processó tarragonina.

L’acte començarà amb l’eucaristia presidida pel Sr. Arquebisbe.

Lloc: Església de Sant Llorenç de Tarragona
Hora: a le 17.30 h
Organitza: Gremi de Pagesos de Sant Llorenç i Sant Isidre

Diumenge 26

Trobada de famílies cristianes a la Sagrada Família

Eucaristia, organitzada per totes les delegacions de Pastoral Familiar de les diòcesis amb seu a Catalunya, en la cloenda de la Setmana de la Família i de la Vida.

L’entrada és amb invitació. Totes aquelles famílies interessades cal que enviïn un correu a pastoral.familiar@arqtgn.catLa Delegació diocesana de pastoral familiar ofereix un servei d’autobús des de Tarragona (10 euros).

Hora: 17.00 h.
Lloc: Basílica de la Sagrada Família de Barcelona

Eucaristia a la Catedral amb la creu de Lampedusa

La creu de Lampedusa, feta amb restes de fusta de les embarcacions d’immigrants que han arribat a aquesta illa siciliana, és un encàrrec del papa Francesc.

Hora: 11.00 h
Lloc: Catedral de Tarragona
Organitza: Arquebisbat de Tarragona amb la col·laboració de Càritas Diocesana de Tarragona

Dimecres 29

Taula rodona «Cristians al mig de les guerres d’Orient Mitjà»

Serà moderada per Mn. Norbert Miracle i comptarà amb la participació de Carole i Mireille Alfarah, cristianes sirianes, i Suel Haddad Aro (cristià meronita).

Seguidament hi haurà la inauguració i visita guiada a l’exposició fotogràfica «Testimonis: cristians a l’Orient, doblement vulnerables» de l’autora Carole Alfarah. Aquesta mostra es podrà visitar fins el dia 14 d’abril.

Acte inserit en el cicle «Cristians perseguits a l’Orient Mitjà: doblement vulnerables»

Lloc: Centre Tarraconense El Seminari
Hora: a les 19.30 h
Organitza: Biblioteca del Seminari Pontifici i la Càtedra UNESCO per al Diàleg a la Mediterrània en col·laboració amb el Centre Tarraconense El Seminari

Dijous 30

Estrena del documental «Guardianes de la fe»

Documental impulsat per set joves sobre la persecució dels cristians a l’Iraq. Després de la projecció hi haurà una estona de col·loqui amb els impulsors d’aquest projecte que actualment s’està presentant per tot Espanya.

Lloc: Centre Tarraconense El Seminari
Hora: a les 19.30 h