per paraula clau            per mes i any
maig de 2017

Dimarts 23

IV Diàleg Missió-Cooperació

Lema: «Identitat i valors en l’educació»

Reflexió i diàleg amb els mestres i educadors davant la realitat en la qual treballen dia a dia i en la recerca dels reptes educatius que afronten.

Lloc: Centre Tarraconense El Seminari
Hora: a les 19:30h
Organitza: Delegació diocesana de Missions

arxiu IV Diàleg Missió-Cooperació

Acte commemoratiu del V centenari del naixement de l’arquebisbe Antoni Agustí

Sortida cultural «Antoni Agustí i la Capella del Santíssim» a càrrec de la Dra. Sofia Mata, directora del Museu Diocesà de Tarragona i professors d’art de la URV. Recorregut artístic pels racons renaixentistes de la Catedral de Tarragona, amb especial atenció a la Capella del Santíssim i el seu retaule.

Cal fer reserva prèvia a la Biblioteca Pública de Tarragona, presencialment o per correu electrònic a bptarragona.cultura@gencat.cat.

Lloc: Catedral de Tarragona
Hora: a les 18.00 h

Organitza: Biblioteca del Seminari juntament amb la Biblioteca Pública de Tarragona, l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica, la Biblioteca Hemeroteca Municipal, la Reial Societat Arqueològica Tarraconense i el Departament de Filologia Catalana de la Universitat Rovira i Virgili.

arxiu Acte commemoratiu del V centenari del naixement de l’arquebisbe Antoni Agustí

Divendres 26

Entrenament-formació del curs Alpha

Dies: 26 i 27 de maig

Anirà a càrrec de l’equip Alpha Espanya i s’adreça a tots aquells equips de parròquies o arxiprestats que vulguin iniciar el curs Alpha el mes de gener de 2018.

Alpha és un curs de primer anunci de la fe que va néixer a Anglaterra i que actualment s’està realitzant en més de 170 països.

Més informació i inscripcions al web www.delejot.cat

Lloc: Centre d’espiritualitat Maria Immaculada de Reus (c/ Maria Antònia Paris, 8)
Organitza: Delegació diocesana de pastoral de joventut

Concert homenatge a Mn. Ramon Muntanyola

El Cor i Orquestra dels Amics de la Catedral interpretaran diverses cançons populars i la primera part de la peça «El prevere i el cardenal» composada per Josep-Enric Peris.

Lloc: Església Prioral de Sant Pere Apòstol de Reus
Hora: a les 20.00 h

arxiu Concert homenatge a Mn. Ramon Muntanyola

Dissabte 27

Jornada diocesana de pastoral de la salut a Tarragona

El biblista, Mn. Joan Magí, impartirà la formació sobre el tema «La Paraula s’actualitza en nosaltres».

Cal inscriure’s abans del 25 de maig trucant el tel. 616 945 856 o a través del vostre enllaç parroquial

Hora: inici amb l’acollida a les 9.30 h
Lloc: Hospital Santa Tecla de Tarragona
Organitza: Delegació diocesana de pastoral de la salut

Diumenge 28

Concert solidari amb el poble del Perú

Anirà a càrrec del cor de l’escola Danes Hill de Londres. Aquest cor ha actuat abans a Catalunya, a la Toscana italiana, a Àustria, Hongria i Alemanya.

El concert anirà a benefici del poble de Perú on es troba Maria Lluïsa Maduell, reusenca, missionera de Jesús al Vicariat Apostòlic de Yurimaguas (Perú).

L’aportació és voluntària. També es pot col·laborar amb la fila 0 a través dels següents números de compte:

(BBVA) ES42 0182 8366 5602 0007 3988
(CaixaBank) ES76 2100 0272 3701 0109 3007

Lloc: Església parroquial de Sant Joan Baptista de Reus
Hora: a les 18.30
Organitza: Delegació diocesana de missions i cooperació entre les esglésies

arxiu Concert solidari amb el poble del Perú

Recital-pregària amb orgue a Reus

A càrrec de Josep-Enric Peris i Vidal

Lloc: Església Prioral de Sant Pere Apòstol de Reus
Hora: a les 20.15 h
Organitza: Arxiprestat de Reus

arxiu Recital-pregària amb orgue a Reus

Dimarts 30

Acte commemoratiu del V centenari del naixement de l’arquebisbe Antoni Agustí

Conferència «L’entrada solemne d’Antoni Agustí a Tarragona: rituals, cerimònies i festejos en el seu primer ingrés a la ciutat»

A càrrec d’Eduard Juncosa, historiador, especialitzat en l’època baixmedieval i segle XVI i professor de la Universitat Complutense de Madrid.

Lloc: Centre Tarraconense El Seminari (c/ de sant Pau 4, Tarragona)
Hora: a les 18.00 h

Dimecres 31

Conferència a càrrec del rector del Santuari de Montserrat, P. Joan M. Mayol

Acte inserit en el marc de les festes Montserratines a Reus.

Lloc: Parròquia de Sant Joan Baptista de Reus
Hora: a les 20.00 h