NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Benedicció de l’església parroquial de Llorenç de Rocafort després de les millores realitzades

enviar a un amigo

Després de més de tres anys en obres el temple parroquial de Sant Abdó i Sant Senen de Llorenç de Rocafort, nucli agregat de Sant Martí de Riucorb, s’ha reobert aquest passat diumenge, dia 28 d’octubre.

El Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol, en la celebració de l’eucaristia ha beneït les obres de restauració consistents en recuperar l’esplendor original de l’església parroquial que data de 1593. Entre les millores s’ha instal·lat una nova il·luminació, s’ha restaurat la porta d’entrada, la sagristia i el terra, conservant la pedra original en alguns indrets i s’ha adequat l’accessibilitat per a persones amb mobilitat reduïda, entre d’altres.

El Sr. Arquebisbe, en l’homilia, va destacar alguns trets significatius de la història del poble i l’església parroquial dedicada en origen a Santa Maria i va agrair sincerament tot el treball realitzat en aquesta restauració i la implicació de les institucions i tantes persones que ho han fet possible. Després de la missa cantada, el Sr. Josep Capdevila, fill del poble i gran coneixedor de la història de Llorenç, va fer una breu explicació de l’actuació de millora.

L’acte va comptar amb l’assistència del rector de la Parròquia, Mn. Joan Costa; l’alcalde de Sant Martí de Riucorb, Sr. Jaume Pallàs i la presidenta de la Diputació de Lleida, Sra. Rosa Maria Perelló, entre d’altres.

Les obres han suposat una inversió de 85.000 euros finançades en gran part per la Diputació de Lleida, a més de l’Ajuntament, la Parròquia, l’Arquebisbat i els veïns.

Fotografies de l’interior del temple: Blog de Llorenç