NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

El Museu Bíblic Tarraconense i el Museu Diocesà participaran en l’activitat ‘El misteri als Museus’

enviar a un amigo

Aquesta iniciativa promoguda pels museus de la ciutat de Tarragona es realitzarà del dia 5 al 14 d’octubre en el marc de les Jornades Europees de Patrimoni 2018.

Amb l’objectiu d’atraure un major nombre de públic i mantenir l’esperit de col·laboració conjunta entre les institucions museístiques de la ciutat, que promouen des de fa cinc anys La Nit dels Museus, arriba una nova proposta més participativa i lúdica: El misteri als Museus.

Jordi Salvadó, representant de l’empresa Auriga Serveis Culturals, encarregada de dissenyar, desenvolupar i coordinar l’activitat, ha explicat que l’activitat consistirà en un joc d’investigació on caldrà esbrinar quines han estat les peces robades, per un conegut lladre internacional, i substituïdes per una còpia idèntica en els diferents centres museístics i sales d’exposicions de la ciutat: El Museu Nacional Arqueològic de Tarragona, el Museu d’Història, el Museu del Port, el Museu Diocesà, el Museu d’Art Modern, el Museu Bíblic Tarraconense i el CaixaForum.

Per a participar-hi cal inscriure’s en grup d’un màxim de sis persones a través del web http://aurigasc.com/misteri_museu. Del divendres, dia 5 d’octubre, al dissabte, dia 13, els participants podran visitar lliurement i de manera gratuïta les diferents institucions en el seu horari d’obertura. El diumenge, dia 14, a les 12.00 h, serà el moment de resoldre l’enigma a la seu actual del Museu Nacional Arqueològic, al Tinglado número 4 del Moll Costa.

Aquesta nova proposta, presentada en roda de premsa aquest dimecres, dia 5 de setembre, al Museu Bíblic Tarraconense, ha comptat amb l’assistència de Lluís Balart Boïgues, director del Museu d’Història de Tarragona; Mònica Borrell Giró, directora del Museu Nacional Arqueològic de Tarragona; Sofia Mata de la Cruz, directora del Museu Diocesà de Tarragona; Andreu Muñoz Melgar, director del Museu Bíblic Tarraconense; Maria Glòria Olivé Martí, directora de CaixaForum Tarragona; Rosa M. Ricomà Vallhonrat, directora del Museu d’Art Modern de la Diputació de Tarragona i Mercè Toldrà Dalmau, responsable del Museu del Port de Tarragona.