NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Mn. Jordi Gual Ferrer, a la casa del Pare

enviar a un amigo

Mn. Jordi Gual va morir el proppassat dia 30 de juliol a l’edat de 83 anys. Des de l’any 2013 era capellà adscrit de l’Església de sant Antoni de Pàdua de Tarragona.

Nascut a Santa Coloma de Queralt el dia 5 de maig de 1935 va rebre l’orde del presbiterat el dia 2 de febrer de 1968, festa de la Presentació de Jesús al temple, a l’església parroquial de Sant Joan Baptista de Valls d’on va ser vicari durant el primer any. L’any 1969 va ser nomenat rector de Santa Maria de Vallfogona de Riucorb i encarregat de les parròquies de Sant Joan Baptista de Llorac i Sant Miquel de l’Albiol, càrrec que va assumir durant un any, ja que el 1970 rebia l’encàrrec de rector de les parròquies de Santa Maria de La Pobla de Cérvoles i Sant Miquel de Cervià de les Garrigues.

Entre els anys 1972 i 1985 va ser col·laborador de la parròquia de Sant Pau de Tarragona, i seguidament va ser administrador parroquial de Sant Joan Baptista del Catllar i vicari de la parròquia de Santa Maria de Vallmoll, d’on seria rector entre 1987 i 1988. Durant aquest mateix període també va ser rector de la parròquia de Sant Jaume Apòstol dels Garidells i vicari de les parròquies de Sant Nicolau de La Riba i Sant Salvador de Picamoixons. Seguidament, del 1988 al 1996, fou rector de la parròquia de Sant Joan Baptista del Catllar i capellà de l’Església de Sant Jordi d’Ardenya, pertanyent al municipi de La Riera de Gaià. Entre els anys 1996 i 1998 era nomenat rector de tres noves parròquies: Santa Maria Magdalena de La Nou de Gaià, on va ser-hi durant tretze anys; Santa Maria de Salomó i Sant Miquel de Vespella de Gaià. La seva darrera tasca com a rector la va exercir a la parròquia de Sant Joan Baptista de Clarà, al municipi de Torredembarra, entre els anys 1998 i 2013, d’on va ser encarregat de l’església de Sant Joan de Baix a Mar.

Mn. Jordi Gual també va exercir de professor de Religió, i va ser membre del Consell presbiteral entre els anys 2003 i 2007.

Les seves exèquies, presidides pel Sr. Arquebisbe, es van celebrar el dia 31 de juliol a l’església parroquial de Sant Pau de Tarragona.

Reposi en la pau de Crist.