Inici | Contacte Santoral | Vocabulari religiós | Actes Sant Fructuós Dissabte, 18 de agost de 2018
idioma castellano
consulti la nostra web a facebook Twitter de l'Arquebisbat de Tarragona Arquebisbat de Tarragona al Youtube Flickr

NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Càritas constata la cronificació de la desigualtat social malgrat la recuperació econòmica

enviar a un amigo

Càritas Diocesana de Tarragona, en la presentació de la Memòria d’activitats 2017, aquest dijous dia 31 de maig, ha confirmat que la pobresa i la desigualtat no segueixen la mateixa dinàmica que la reducció de l’atur. Ho constata el número de persones beneficiades durant aquest any passat —18.058—, xifra pràcticament coincident amb la de l’any anterior.

El director sortint de Càritas Diocesana, Francesc Roig, ha explicat que, malgrat la millora d’alguns indicadors econòmics com la taxa d’atur o el Producte Interior Brut (PIB), moltes famílies segueixen atrapades en situacions quotidianes de precarietat, especialment les llars en situació de vulnerabilitat. Roig també ha afegit que les ajudes econòmiques per part de particulars cap a les Càritas de Catalunya ha disminuït de manera accentuada darrerament.

Més enllà de la millora dels indicadors econòmics, el nou director, Salvador Grané, ha assegurat que la realitat d’exclusió social de persones i famílies, que Càritas coneix tan bé, no respon als canvis conjunturals sinó a l’actual model socioeconòmic. «Hem d’avançar cap a una societat més inclusiva i generadora d’oportunitats per a tothom», ha dit. Grané, a partir  dades procedents del treball de Càritas a totes les diòcesis de l’estat espanyol i FOESSA, ha afirmat que les polítiques de protecció social actuals són insuficients. «El 70% de les llars diuen que no perceben els efectes de la recuperació econòmica i hi ha 600.000 llars sense cap prestació contributiva. A més, el mercat laboral continua tancat per a moltes persones com són els majors de 50 anys, les persones migrants, les dones soles amb fills i els joves». Salvador Grané, finalment, també ha apuntat que el fet de treballar no assegura unes condicions de vida dignes per a moltes persones i que la precarietat s’estén com un model de vida.

Per la seva part, el Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol, president de Càritas Diocesana, ha presentat la campanya de la Caritat d’aquest any 2018 que se celebra en la solemnitat de Corpus Christi amb el lema «El teu compromís millora el món». «Des de Càritas, l’acció caritativa organitzada de l’Església, es convida a tothom a viure de forma compromesa, a col·laborar amb un model de societat centrat en la persona per sobre dels diners i el poder, i a denunciar aquelles situacions on els drets de les persones són vulnerats», ha expressat.

Més de 70.000 atencions a les Càritas parroquials

Càritas Diocesana, amb un total de 1.591 voluntaris actius i 38 tècnics contractats, ha realitzat un total de 72.944 atencions al llarg de l’any 2017 als diferents projectes de les Càritas de tota l’arxidiòcesi. El perfil majoritari dels participants en l’acollida parroquial ha estat dones (69,1%), de mitjana edat, en parella i amb fills, bé espanyola o magrebina, amb possibilitat de treballar però sense feina i un nivell baix d’ingressos que prové, fonamentalment, de pensions no contributives.

En aquest darrer any l’acollida parroquial (31,4%) seguida del Servei de Distribució d’Aliments (23,9%), el rober Filigrana (14,7%) i el projecte sociolaboral (9,1 %), entre d’altres, han estat els programes que han rebut més dedicació per part de Càritas.

Llegir la Memòria»

Galeria fotogràfica»