NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Vistabella impulsarà un cicle de concerts per a donar a conèixer l’Església modernista del Sagrat Cor

enviar a un amigo

L’Ajuntament de la Secuita, amb la col·laboració de l’Església del Sagrat Cor de Vistabella, ha organitzat aquest primer cicle de concerts anomenat ‘Primavera Musical de Vistabella’ per als mesos de maig i juny. Un total de quatre concerts posaran en valor la música de proximitat i donaran a conèixer una joia del modernisme: l’església del Sagrat Cor de Vistabella.

Aquest dimarts, dia 24 d’abril, el cicle s’ha presentat en roda de premsa a la que hi ha assistit l’alcalde de La Secuita, Sr. Eudald Roca; el representant de l’alcalde a Vistabella, Sr. Josep M. Mañé; el capellà de l’Església del Sagrat Cor, Mn. Joan M. Ferrer; el delegat diocesà per al Patrimoni artístic i documental i art sacre, Mn. Antonio P. Martínez; i el director musical del cicle, Sr. Marc Guerris.

El primer concert el protagonitzarà el baríton, original de la Secuita, Francesc Ortega el divendres dia 4 de maig, a les nou del vespre. Aquest interpretarà diverses àries barroques de Johann Sebastian Bach. Al seu costat hi haurà l’organista de la Canonja Dani Espasa i en Pere Saragossa a l’oboè. El segon plat fort serà el Quartet Mèlt, el 19 de maig a les20.30 h. Aquesta jove formació destaca per haver participat en diferents festivals musicals a tot Europa. El dissabte 9 de juny, també a les 20.30 h, serà el torn de Kebyart Ensemble Cambra.La seva premissa és innovar en la forma tradicional d’entendre el quartet i trencar barreres a l’hora de donar vida a noves sonoritats, per tal de crear un producte fresc i original. L’acordió diatònic de Guillem Anguera,amb l’espectacle «Km 14» tancarà el cicle el dissabte 16 de juny, a les22.00 h.

Les entrades de cada concert tindran un cost de 10 euros. També es podrà adquirir un abonament per als quatre concerts per 32 euros.

L’Església del Sagrat Cor de Vistabella, una joia modernista

Més enllà de la voluntat d’obrir l’Església del Sagrat Cor de Vistabella, obra de l’arquitecte Josep Maria Jujol, al món artístic, aquest cicle també vol contribuir a col·laborar en la restauració d’aquest element modernista del qual, a dia d’avui, s’ha arranjat la part del campanar i de la teulada. L’església va ser declarada com a Bé Cultural d’Interès Nacional l’any 2011.