NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Ha mort Mn. Ramon Blas Batet

enviar a un amigo

Mn. Ramon Blas va morir el dijous dia 22 de març, a l’edat de 84 anys. Les seves exèquies, presidides pel Sr. Arquebisbe, es van celebrar el dissabte, dia 24 de març, a l’església parroquial de l’Assumpció d’Alcover.

Nascut a Alcover el 26 d’agost de 1933 va ser ordenat prevere el 24 de novembre de 1957 a la capella del Seminari Pontifici de Tarragona. Els seus primers anys de ministeri els va exercir com a vicari de les parròquies de Santa Coloma de Queralt i l’Espluga de Francolí. Seguidament va ser destinat com a rector a Rocallaura i encarregat de l’església de Sant Andreu de Montblanquet. L’any 1969 va ser nomenat ecònom de les parròquies de Santa Magdalena de Bonastre i Sant Joan Baptista de Rodonyà i, un any més tard, encarregat de Sant Ramon de Masllorenç. També va ser a Mont-roig del Camp (1972-1975 i com a administrador parroquial de 1999 al 2000), i a Tarrés i Vimbodí (1975-1983).

L’any 1986 assumia l’encàrrec de rector de nou parròquies de la Conca de Barberà (Aguiló, Albió, Conesa, Llorac, Santa Coloma de Queralt, Rauric, Segura, Savallà del Comtat i Guialmons) a les quals, l’any 1991, s’hi afegirien Barberà de la Conca i Pira.

Després de col·laborar durant dos anys, de 1994 a 1996, a la Parròquia de Sant Joan Baptista de Valls —d’on actualment era capellà adscrit—, l’any 1996 era nomenat rector de la Parròquia de Sant Jaume Apòstol de Riudoms i, set anys més tard, l’any 2003, de la Parròquia de Sant Pere de Cambrils.

A més de formar part del Consell de presbiteri, va ser arxiprest del Baix Camp, entre els anys 1998 i 2005, i membre, fins l’actualitat, del Secretariat diocesà de Música Sacra. La seva passió per l’evangeli també el va portar, de 1983 a 1986, a terres més llunyanes, concretament a Bibwe, a l’actual República Democràtica del Congo, a l’Àfrica.

Reposi en la pau de Crist.