NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Tres-cents docents participen en la 12a Jornada de Mestres i Professors de Religió a Barcelona

enviar a un amigo

300 mestres i professors de les diòcesis amb seu a Catalunya van participar el passat dissabte 17 de març en aquesta Jornada, organitzada pel Secretariat Interdiocesà d’Ensenyament de la Religió a Catalunya (SIERC) i la Fundació Escola Cristiana de Catalunya (FECC), que cada any convoca docents de Religió en centres públics, concertats i privats de Catalunya i d’Andorra.

Javier Cortés, religiós marianista i director del col·legi Summa Aldapeta de Sant Sebastià, va destacar en la ponència central la vocació i la passió com un element essencial de la tasca docent.

«El primer objectiu de la classe de Religió hauria de ser que els alumnes prenguin consciència de la seva dimensió espiritual, de la mateixa manera que la de la plàstica ha de fer adonar-los de la seva dimensió estètica», va assegura. Per la seva experiència, Cortés va explicar que secularització no significa desinterès per allò religiós. En aquest context, «si avui ens demanen Religió, i només els oferim ètica, drets humans, ecologia o rituals, els alumnes canalitzaran la seva insatisfacció espiritual cap a altres formes de religió», formes que no sempre faciliten el creixement dels alumnes. També el manifest final de la Jornada remarca la necessitat que la classe de Religió, en un context de «complexitat social», ha de ser un espai per créixer en qualitat humana.

A més, com ja és habitual, la Jornada va comptar amb diversos tallers i la presentació de materials i recursos pedagògics per innovar en l’assignatura de Religió per part de les editorials.

Agraïment als professors i mestres

En la inauguració de les Jornades, el Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol, president del SIERC, va agrair «la passió educativa dels docents» i va destacar la preocupació del papa Francesc per l’educació i per «escoltar els joves». En la presentació també hi va intervenir el delegat d’ensenyament de l’Arquebisbat de Barcelona, Mn. Ramon Corts, com a diòcesi acollidora de l’acte; el secretari general de la Fundació Escola Cristiana, P. Enric Puig; i el director general de Centres Concertats i de Centres Privats del Departament d’Ensenyament, Sr. Miquel Mateo. També hi van assistir els delegats diocesans d’Ensenyament, entre ells Mn. Norbert Miracle, del nostre Arquebisbat.

La Jornada celebrada al Col·legi dels Jesuïtes Sarrià-Sant Ignasi de Barcelona es va tancar amb una eucaristia presidida per l’arquebisbe de Barcelona, el cardenal Joan Josep Omella. El cardenal també va agrair la tasca dels docents «enmig d’un món en el que l’acollida del vostre missatge no és fàcil». I va remarcar que «quan un treballa amb amor, amb pedagogia generosa, tard o d’hora dona fruit».

Galeria fotogràfica»