NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Arranjament de la teulada de l’església parroquial de Sant Joan Baptista de Vilanova d’Escornalbou

enviar a un amigo

El mal estat de la coberta d’aquesta església parroquial, catalogada com a Bé Cultural d’Interès Local (BCIL), permetia l’entrada d’aigua a l’interior del temple.

El deteriorament que presentava era força significatiu degut a la manca d’obres de reforma, millora o arranjament durant molts anys. La teulada encara conservava, en gairebé tota la seva superfície, l’estructura original de l’edifici, és a dir, una estructura de bigues de fusta recoberta per teules de ceràmica.

Les obres d’arranjament de la teulada consistents en la retirada de les teules i el canyís que configuraven l’actual coberta s’han realitzat durant els mesos de març i abril de 2017. Aquesta actuació ha permès recuperar una coberta totalment estanca, de configuració idèntica a la inicial, disposant taulers d’aglomerat hidròfug i la reposició de les teules de ceràmica envellida. A més s’ha reconduït les aigües pluvials amb la instal·lació d’un canal exterior fins a peu de carrer amb l’objectiu d’evitar que l’erosió de l’aigua afecti a l’edifici de culte.

L’execució de les obres, amb un cost de 62.060,13 euros, ha anat a càrrec de l’empresa TEULES, SA. L’arquitecte Josep Frederic Pérez Pastor i l’arquitecte tècnic Xavier Martí Huguet han estat els encarregats de la redacció del projecte i la direcció d’execució de les obres.

L’arranjament de la teulada ha estat possible gràcies a la col·laboració del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Tarragona, l’Ajuntament de Vilanova d’Escornalbou i l’Arquebisbat de Tarragona.