NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Alió celebra una missa d’acció de gràcies per la beatificació del Gmà. Ferran Saperas

enviar a un amigo

La Parròquia de Sant Bartomeu d’Alió va acollir el diumenge dia 19 de novembre els actes organitzats amb motiu de la beatificació del Germà Ferran Saperas, celebrada a la Basílica de la Sagrada Família de Barcelona el passat dia 21 d’octubre juntament amb 108 claretians.

Els actes es van iniciar amb la conferència del doctor en Història Joan Novell Balagueró, diaca permanent, sobre el tema «El nostre beat Ferran Saperas» davant de més d’un centenar de persones, entre les quals hi havia familiars del beat, gent vinguda de Tàrrega, veïns d’Alió i d’altres pobles de la comarca.

Seguidament, el Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol, va presidir l’eucaristia concelebrada pel Provincial dels claretians, P. Ricard Costa-Jussà; el rector de la Parròquia, Mn. Josep Antoni López i d’altres claretians i preveres. El Sr. Arquebisbe, en l’homilia, va destacar els trets més significatius de la vida del nou beat nascut a Alió el dia 8 de setembre de 1905. «La nota més característica de la seva espiritualitat va ser la bona disposició per al treball i el zel missioner amb que ho va exercir. Complia els seus càrrecs amb diligència, ordre i amb una empremta evangelitzadora», va dir. «Fent el servei militar a Barcelona visitava amb freqüència el Santuari del Cor de maria, regit pels Missioners Claretians. El seu ingrés es va produir a finals de 1928». El Gmà. Saperas moria a l’edat de 31 anys, el dia 13 d’agost de 1936, afusellat a les portes del cementiri de Tàrrega.

La celebració, que va comptar amb la participació del cor parroquial Sant Bartomeu d’Alió, es va cloure amb la benedicció del Sr. Arquebisbe al memorial dels dos beats del poble, el Gmà. Ferran i Mn. Agustí Ibarra, lloc on a partir d’ara es podrà pregar i recordar el testimoni de fe d’aquests dos màrtirs alionencs. La festa va prosseguir amb un dinar de germanor.