NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Càritas Diocesana celebra la Jornada del voluntariat a Salou

enviar a un amigo

Dos-cents voluntaris van participar el dissabte dia 18 de novembre a la Jornada de Càritas Diocesana de Tarragona celebrada a Salou amb el lema «Construïm una Càritas acollidora». L’acte va comptar amb la presència del Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol; l’alcalde de Salou, Sr. Pere Granados; el director de Càritas Diocesana de Tarragona, Sr. Francesc Roig i el delegat diocesà de pastoral social, Mn. Santi Soro.

L’alcalde de Salou va felicitar als voluntaris de Càritas per la seva tasca, plena de generositat i solidària i els hi va donar les gràcies per la seva tasca «tan necessària en aquests moments», va afirmar.

Per la seva part el Sr. Arquebisbe va agrair a l’Ajuntament de Salou el seu compromís i la disponibilitat a l’hora de facilitar els espais per a fer aquesta jornada. També va agrair als voluntaris el fet de participar un any més en la Jornada.

Pobresa i joventut

«La crisi ha mitigat però no ha desaparegut». Des d’aquesta premissa, el director de Càritas Diocesana de Tarragona, Sr. Francesc Roig, va fer incidència en la pobresa juvenil.  «Calen models econòmics i socials per orientar als joves perquè estan en pitjor situació de la que van viure els seus pares, perquè vivim en una profunda crisi i subsistim en una societat que s’enfonsa. Tenim poca ocupació, sous baixos (amb una forta precarietat laboral) i també poca cohesió social», va dir. Dirigint-se als voluntaris va afegir que «estem per anunciar però també per denunciar situacions. El voluntariat social és una teixit social tan fort i important que no hi ha cap força que l’aturi.»

La ponència central de la Jornada, sobre el tema «Alertes des de Càritas davant una cultura del descart», va anar a càrrec del coordinador d’estudis de comunicació, sensibilització i incidència de Càritas Espanyola, Sr. Francisco Lorenzo. Amb preguntes com: «Què implica aquesta “cultura del descart”?», «Com ens hem de posicionar des de Càritas davant d’aquests fets?», «Què podem fer per a treballar en la línia de l’acolliment i no participar en la cultura del descart?» va expressar que som producte i productors de la societat i que les petites decisions són les que la van creant. «El component econòmic ha marcat el nostre camí, l’ha colonitzat  i moltes persones s’han quedat a la cuneta, són les descartades, les abandonades».

La proposta que va fer des de Càritas, davant el model de societat actual, és entendre les necessitats de les persones, la seva història i el seu recorregut per tal d’oferir una solució integral.

Lorenzo va subratllar el fet de crear comunitat i acompanyar les persones en el seu infern (des de la indignació fins a la conversió), anunciar la bona noticia però també denunciar les situacions injustes. «Hem de ser sincers i no ocultar realitats».

Després de la ponència, es va projectar un audiovisual dels voluntaris i de la tasca que fan a les seves Càritas parroquials. A continuació, hi va haver una sessió de teatre a càrrec de la companyia Impro Acatomba amb més de quinze anys de trajectòria en el món escènic.

Després del dinar de germanor es va celebrar l’eucaristia a l’església parroquial de Santa Maria del Mar i es va visitar els locals del rober Filigrana de la Càritas Parroquial de Salou.