NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Més de tres-cents catequistes participen en les X Jornades Interdiocesanes a Lleida

enviar a un amigo

Del dia 17 al 19 de novembre s’han celebrat a Lleida les X Jornades de Formació per a Catequistes que anualment organitza el Secretariat Interdiocesà de Catequesi de Catalunya i les Illes Balears (SIC) sobre el tema «Iniciar-se en l’art de l’acompanyament». De l’arxidiòcesi hi han participat més de quaranta catequistes.

Les Jornades van començar el divendres, dia 17 de novembre, amb la salutació i l’acollida per part del bisbe de Lleida, Mons. Salvador Giménez, i de Mons. Sebastià Taltavull, bisbe President del SIC, que va centrar la temàtica de les jornades a partir d’un comentari de diversos apartats de l’exhortació Evangelii Gaudium del papa Francesc. «Més  que  mai  necessitem  homes  i  dones  que,  des  de  la  seva  experiència d’acompanyament,  coneguin  els  processos  on  hi  abunda  la  prudència,  la  capacitat  de comprensió, l’art d’esperar, la docilitat a l’Esperit. (...) La  pròpia  experiència  de  deixar-nos  acompanyar  i  guarir,  ens ensenya a ser pacients i compassius  amb  els  altres  i  ens  capacita  per  trobar  les  maneres  de  despertar  la  seva confiança, la seva obertura i la seva disposició per créixer» (EG 171-172).

També Mn. Joan Maria Amich, director del Secretariat, va presentar el mateix vespre, alguns elements de l’estudi sobre la situació de la catequesi a casa nostra que ha estat elaborat en els darrers mesos.

L’endemà dissabte, dia 18 de novembre, després de la celebració de l’eucaristia, Mons. Antoni Vadell, bisbe auxiliar de Barcelona, va oferir als participants la ponència «El catequista, l’acompanyant acompanyat», que va anar seguida d’un ric treball d’apropiació i diàleg entre els més de tres cents catequistes que hi van participar. A la tarda, els diversos cursos de formació en els diversos camps de la catequesi van concretar les idees que Mons. Vadell havia plantejat al matí. Les visites catequètiques a la Seu Vella o al Museu de Lleida van completar el treball del dia.

El darrer dia, el diumenge 19 de novembre, va tenir lloc una sessió de presentació i treball sobre els recursos catequètics en format digital que ofereix el SIC des d’aquest començament de curs i la celebració de l’eucaristia, a la Catedral de Lleida, presidida per Mons. Salvador Giménez.