NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Inaugurada l’exposició itinerant «De Tarragona a Tournai: l’arqueologia de les primeres Catedrals d’Europa»

enviar a un amigo

La mostra es podrà visitar fins el dia 21 de gener de 2018 al Museu Bíblic Tarraconense, de dilluns a dijous de 16.00 a 19.00 h. i els caps de setmana de 10.00 a 13.00 h. El preu de la visita és d’un euro destinat a la campanya de micromecenatge per a les obres de construcció del Jardí Bíblic.

Amb el títol La cathédrale de Tournai à choeur ouvert l’any 2016 es presentava a la ciutat de Tournai, a Bèlgica, una exposició caracteritzada per la seva originalitat i el seu sentit didàctic amb l’objectiu de donar a conèixer les investigacions arqueològiques que, entre els anys 1996 i 2010, s’havien realitzat a l’interior d’aquesta Catedral acompanyada d’una sèrie de panells dedicats a les intervencions arqueològiques en diverses catedrals d’Europa. En molts casos, sota les Catedrals s’hi troben antigues edificacions romanes com ara temples, fòrums o termes i/o les primeres construccions cristianes.

L’exposició, inaugurada el dia 16 de novembre, ha estat organitzada pel Museu Bíblic Tarraconense (Arquebisbat de Tarragona), l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica i el Patronat Municipal de Turisme de Tarragona, amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i la col·laboració del Museu Diocesà de Tarragona. La direcció tècnica ha anat a càrrec dels arqueòlegs Josep Maria Macias (ICAC), Andreu Muñoz (MBT/ICAC) i Imma Teixell (ICAC).

Primera maqueta del recinte de culte imperial de Tàrraco

A més d’aquesta trentena de panells explicatius de Catedrals europees l’exposició recull els resultats del Projecte de recerca arqueològica al recinte de culte de la seu del Concilium Prouinciae Hispaniae Citerioris de Tàrraco, desenvolupat per l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica i el Museu Bíblic desenvolupat entre els anys 2014 i 2017. També s’hi troben objectes arqueològics procedents del Museu Diocesà de Tarragona i exhumats a l’àrea de Catedral i una maqueta a escala 1:200, del recinte de culte imperial, del temple d’August realitzada per Josep Maria Brull, Andreu Ximenis i Jordi-Lluís Rovira i una maqueta del claustre de la Catedral de les intervencions arqueològiques dels anys cinquanta.

L’acte d’inauguració, presidit pel Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol, va comptar amb l’assistència del director de l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica (ICAC), Sr. Joan Gómez; el director dels  Serveis Territorials de Cultura de la Generalitat, Sr. Jordi Agràs; la consellera d’Esports de l’Ajuntament de Tarragona, Sra. María Elisa Vedrina, representant la presidenta del Patronat Municipal de Turisme de Tarragona; la consellera de Relacions Ciutadanes de l’Ajuntament de Tarragona, Sr. Elvira Ferrando; la directora del Museu Diocesà de Tarragona, Dr. Sofia Mata, entre d’altres autoritats. Tots ells van mostrar el seu agraïment pel treball conjunt realitzat entre les institucions implicades i el rigor mostrat tant en la recerca com la difusió del patrimoni de casa nostra.

La inauguració va comptar, també, amb l’aportació del Dr. Raymond Brulet, professor emèrit de la Universitat Catòlica de Louvain, a Bèlgica, país d’origen d’aquesta exposició itinerant, el qual va agrair la col·laboració internacional d’aquest projecte; i el Dr. Albert Ribera, director tècnic del Centre Arqueològic de La Almoina, a València, ciutat que ha precedit Tarragona en l’acollida de la mostra.

Galeria fotogràfica»