NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Tarragona acull la V Jornada de Museus i Patrimoni de l’Església a Catalunya

enviar a un amigo

Aquest any la Jornada, celebrada el divendres 17 de novembre, ha versat sobre el tema «Els museus diocesans i el patrimoni de l’Església catalana durant el franquisme».

Organitzada pel Museu d’Art de Girona, els Museus diocesans i comarcals de Lleida i Solsona, i els museus diocesans de Tarragona i Vic, ha comptat amb la participació de prop d’una seixantena de persones. Seguint l’eix traçat en les anteriors jornades la d’aquest any ha permès abordar el procés de recuperació patrimonial de l’Església després de la Guerra Civil espanyola en àmbits com la restauració d’edificis malmesos i els seus béns, la reorganització interna dels museus diocesans o bé la reclamació dels dipòsits d’obres d’art durant el conflicte.

La presentació de la Jornada ha anat a càrrec del Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol; la directora del Museu Diocesà de Tarragona, Dra. Sofia Mata; la directora del Museu d’Art de Girona, Dra. Carme Clusellas i el conservador del Museu episcopal de Vic i membre de la coordinació científica de les Jornades, Dr. Marc Sureda, el qual ha subratllat l’interès de la Jornada en relació a l’escàs estudi que existeix sobre aquest període històric.

La jornada, amb un total de nou ponències i moments de debat, ha comptat amb la intervenció de Mn. Manuel M. Fuentes, director de l’Arxiu Històric Arxidiocesà de Tarragona, sobre els signes de depauperació cultural a l’Arquebisbat durant el primer franquisme.