NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

La Frater celebra 50 anys a l’arxidiòcesi

enviar a un amigo

La Fraternitat Cristiana de persones amb discapacitat (Frater) va celebrar els 50 anys de presència a l’arxidiòcesi amb una missa d’acció de gràcies, presidida pel Sr. Arquebisbe, a l’església de Sant Antoni de Pàdua de Tarragona el passat dissabte dia 14 d’octubre. La celebració va comptar amb la participació de la presidenta de la Frater, Sra. Montserrat Puig, laica amb missió pastoral; el consiliari diocesà, Mn. Lluis Simón; i el consiliari adjunt, Mn. Pere Joan Figueras i membres, voluntaris, familiars i amics.

Mons. Jaume Pujol, en l’homilia, va recordar els inicis d’aquest moviment cristià a l’arxidiòcesi. «La Frater va arribar a l’arxidiòcesi de Tarragona l’any 1967 a través del P. Josep Maria París, jesuïta que estava a la parròquia de sant Josep de Torreforta. Al principi, les reunions i trobades és feien a Torreforta mateix, però poc a poc és va anar estenent per tota l’arxidiòcesi, i havia grups a Tarragona, a Reus, a Valls. Des de fa ja molts anys, la seu de Frater de Tarragona és a l’església de sant Antoni, on estem avui celebrant la eucaristia d’acció de gràcies», va dir.

Adreçant-se als membres allí presents els va recordar que han de ser fidels al missatge de l’Evangeli «Aixeca’t i camina». «Heu de prendre consciència de les vostres possibilitats superant les vostres limitacions. Col·laboreu a clarificar en l’Església el sentit cristià del sofriment i el dolor humà, especialment el que sorgeix de la limitació física i la malaltia», va expressar.

El Sr. Arquebisbe va tenir un especial record per Mn. Pere Lluís Ramon Martori (a.c.s.) el qual va ser consiliari de la Frater de Tarragona i de Catalunya, i de qui fou «el motor i l’ànima» de la Frater a casa nostra durant molts anys, com a presidenta, la Sra. Maria Amenós.

Un moviment fundat a França

La Frater, Fraternitat Cristiana de persones amb discapacitat, és un moviment cristià que està estès per tot el món i que agrupa persones malaltes i amb discapacitat. Va ser fundada l’any 1942 a França per un capellà, el P. François.

La Frater intenta, per una banda, conscienciar la societat de les dificultats i necessitats de la persona amb discapacitat. I, per altra banda, intenta ajudar la mateixa persona amb discapacitat a créixer, a prendre consciència dels seus valors, procurant que, amb afany de superació, desenvolupi totes les capacitats que porta a dintre i assumeixi el protagonisme de la vida pròpia.