NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

El Centre pastoral d’acollida al pres i al necessitat inicia una nova etapa integrat a la Càritas Interparroquial de Reus

enviar a un amigo

Aquest dimecres, dia 5 juliol, s’ha inaugurat la nova seu del Centre pastoral d’acollida al pres i al necessitat ubicat al carrer Roger Belfort, 4 i 6 de Reus.

Des dels seus inicis, ara fa quaranta anys, aquest Centre pastoral ha vetllat per atendre i ajudar als presos i les seves famílies. Format per voluntaris aquest servei el va fundar Mn. Josep Maria Anglada (a.c.s.) juntament amb Paquita Sans i Pilar Carreras a la Parròquia de la Puríssima Sang de Reus. Més tard es va traslladar al barri Gaudí de la ciutat. Des del mes de febrer és present en aquest nou espai i està integrat a Càritas Interparroquial de Reus.

L’acte d’inauguració, presidit pel Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol, ha comptat amb l’assistència del director i consiliari de Càritas Interparroquial de Reus, Sr. Antonio García i Mn. Rafael Serra, respectivament; el director de Càritas Diocesana de Tarragona, Sr. Francesc Roig; el capellà de la presó provincial de Tarragona, Mn. Agustí Ayats; la regidora de Benestar Social a l’Ajuntament de Reus, Sra. Montserrat Vilella; i el prior-arxiprest de Reus, Mn. Joan Antoni Cedó juntament amb d’altres rectors de les parròquies de la ciutat.

El director de Càritas Interparroquial de Reus, Antonio García, va expressar la seva il·lusió per a sumar aquest projecte d’ajuda al pres i les seves famílies a Càritas des d’on es vetllarà per a la seva continuïtat. Per la seva part, el director de Càritas Diocesana de Tarragona, Francesc Roig, va agrair la disponibilitat i la «inflexible tenacitat mostrada durant aquests quaranta anys» per part de totes aquelles persones voluntàries del Centre que, sense jutjar els motius pels quals són a la presó, els han ajudat en el que han necessitat. Roig també va subratllar la importància de definir clarament la identitat de Càritas com l’acció social de l’Església.

En aquesta nova etapa el Centre pretén especialitzar-se encara més com a centre de referència d’atenció als presos —afavorint la seva inclusió social—, i a les seves famílies. Una tasca que és possible gràcies a la col·laboració estreta amb d’altres entitats com el Banc d’Aliments, la Fundació Privada Reddis i el centre de drogodependències la Illeta. El Centre també es coordina amb l’educador social del centre penitenciari Mas d’Enric de Tarragona i forma part del programa de gestió alimentària eQuàliment de l’àrea de Benestar social de l’Ajuntament de Reus.

D’aquí que formem part del programa de gestió alimentària amb l’aplicatiu informàtic eQuàliment de l’àrea de Benestar social de l’Ajuntament de Reus. També ens coordinem amb l’educador social de Mas d’Enric i mantenim relació amb el