NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

El Sr. Arquebisbe assisteix al Consistori de creació de cardenal de Mons. Joan Josep Omella

enviar a un amigo

El papa Francesc ha presidit, el dia 28 de juny, a Roma, el Consistori públic de creació de cinc nous cardenals, entre els quals hi havia l’arquebisbe metropolità de Barcelona, Mons. Joan Josep Omella, a la Basílica de Sant Pere del Vaticà. El Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol, hi ha assistit juntament amb la majoria dels bisbes de les diòcesis amb seu a Catalunya. Mons. Omella és el vuitè arquebisbe de Barcelona que haurà estat cardenal.

En l’homilia, el Sant Pare, dirigint-se als cinc nous cardenals, els ha dit que Jesús els crida a mirar la realitat i no distreure’s per altres interessos o perspectives. «Ell no us ha cridat perquè us convertiu en “prínceps” de l’Església ni perquè us seieu a la seva dreta o esquerra. Us crida a servir com Ell i en Ell. A servir al Pare i als germans», ha destacat.

Per la seva part el cardenal Joan Josep Omella ha expressat: «No volem ser una Església auto-referencial; volem ser una Església pelegrina pels camins del món a la recerca de tothom, provant de posar en el cor dels homes i les dones el bàlsam de l’alegria i la pau, eixugant les llàgrimes de molts d’ells i suscitant la seva esperança, l’esperança manifestada definitivament en la reconciliació que ens ha portat el fill de Déu».

Entre els actes programats aquests dies amb motiu d’aquest Consistori aquest divendres, dia 30 de juny, el cardenal Omella ha presidit una missa d’acció de gràcies a la Capella del Pontifici Col·legi Espanyol de Sant Josep de Roma.