NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Vilanova d’Escornalbou acull la Trobada diocesana d’escolans

enviar a un amigo

Amb el lema «Aneu i anuncieu», el passat dilluns, dia 26 de juny, prop d’un centenar  d’escolans, mossens i acompanyants es van aplegar a Vilanova d’Escornalbou per a celebrar la trobada anual dels escolans de l’arxidiòcesi.

Aquesta trobada, organitzada pel Secretariat Diocesà de Vocacions, ha volgut transmetre als escolans la seva important missió tant a les seves parròquies com en el testimoni que poden donar en la família o els amics. El lema d’aquest any, «Aneu i anuncieu», ve motivat pel fet que al Castell d’Escornalbou era el lloc on els frares franciscans es preparaven abans de partir a la missió.

El matí es va iniciar amb una gimcana pel poble on a través de cinc proves els escolans van conèixer i aprofundir quins són els elements necessaris per a viure la crida: la comunitat, la Paraula de Déu, l’Esperit Sant, la vocació-crida i la missió. Seguidament, a l’església parroquial de Sant Joan Baptista de Vilanova d’Escornalbou, el Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol va presidir l’eucaristia concelebrada pel director del Secretariat Diocesà de Vocacions, Mn. Josep Mateu i el rector de la Parròquia, Mn. Francisco Giménez, entre d’altres preveres.

El Sr. Arquebisbe, en la seva homilia, va subratllar que l’escolà no només dóna relleu a les celebracions litúrgiques sinó que fa proper i amable el misteri de Jesús per als nens abocant la seva il·lusió i la seva fe en un bonic servei necessari en el culte i, sobretot, en l’eucaristia.

En el transcurs de la Trobada també hi va haver una estona de lleure per a la piscina, tallers i jocs.