NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Trobada de consiliaris d’Esplais del Moviment Centres d’Esplais Cristians Catalans a Reus

enviar a un amigo

El passat 19 i 20 de juny, a la ciutat de Reus, es va organitzar la Jornada d’Estiu de rectors i consiliaris d’Esplais del Moviment Centres d’Esplais Cristians Catalans (MCECC) a la Casa d’Espiritualitat Maria Immaculada de les Claretianes.

La jornada de treball va girar entorn el títol «Joves i símbols». El primer dia els consiliaris van poder aprofundir amb l’experiència de Mn. Bruno Bérchez, delegat de joves de Barcelona i Mn. Xavier Blanco, consiliari diocesà de Terrassa, fent un camí en l’aproximació antropològica i sociològica al jove d’avui, i com acompanyar el procés de creixement de la fe dels joves a través del catecumenat. A la nit, la Sra. Clara Seguí, responsable de pastoral del MCECC, va presentar les propostes i preguntes del Papa Francesc per al Sínode de joves. El dia es va cloure amb la pregària de Completes i l’agraïment a Déu pel do del ministeri.

El segon dia va girar envers «el símbol a l’espai celebratiu, la bellesa del símbol i l’obertura al misteri» que Mn. Xavier Farrés, delegat de joves de Terrassa. Farrés va destacar els elements necessaris per a desvetllar en els esplais la riquesa dels signes i símbols de la fe.

Finalment, els consiliaris van fer una visita cultural pel centre de Reus, guiats per Mn. Enric Mateu, consiliari diocesà de Tarragona. S’endinsaren pels carrers del nucli urbà que els va portar a conèixer la joia de la ciutat, la Prioral de sant Pere, fins a la parròquia de Sant Joan Baptista de Reus. Allí van celebrar l’eucaristia presidida pel Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol, que els va animar a seguir endavant amb la pastoral dels esplais tan necessària en la nostra Església i en la societat, tot ajudant a desvetllar en els infants i joves les virtuts i els valors evangèlics que Déu a regalat.