NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Tarragona acull un Simposi internacional sobre l’arquebisbe Antoni Agustín

enviar a un amigo

El divendres dia 2 de juny Tarragona va ser la seu d’aquest Simposi que ha comptat amb la col·laboració de l’Arquebisbat.

Organitzat, els dies 1 i 2 de juny a Barcelona i Tarragona, per la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Barcelona i la Universitat Rovira i Virgili amb la col·laboració de l’Arquebisbat, l’Acadèmia de les Bones Lletres i La Societat Catalana d’Estudis Clàssics, el Simposi ha tingut per objectius actualitzar els estudis sobre l’arquebisbe Antoni Agustín del qui se celebra el V Centenari del seu naixement (1517-2017) i aprofundir en les seves relacions personals i els diferents àmbits de la seva obra sobretot en els aspectes relacionats amb les ciències auxiliars de la història.

Durant el matí de divendres la capella del Santíssim de la Catedral de Tarragona va acollir tres conferències a càrrec de Mn. Manuel M. Fuentes, director de l’Arxiu Històric Arxidiocesà, sobre els anys del seu episcopat (1576-1586); de Mn. Josep Queraltó, Defensor del Vincle i Promotor de Justícia del Tribunal Metropolità de l’Arquebisbat, sobre Antoni Agustín i el dret canònic al Concili de Trento i, finalment, de la Dra. Sofia Mata sobre l’empremta de l’arquebisbe Agustín a la capella del Santíssim Sagrament de la Catedral.

Seguidament els participants en el Simposi van visitar la Biblioteca del Seminari.