NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

El Sr. Arquebisbe beneeix i imposa les noves corones a la imatge de Nostra Senyora del Sagrat Cor a Tarragona

enviar a un amigo

Aquest dimecres dia 31 de maig el Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol, ha beneït i imposat les noves corones a la imatge de la Mare de Déu, sota l’advocació de Nostra Senyora del Sagrat Cor, i al Nen Jesús al Santuari tarragoní que rep aquest mateix nom, a l’antiga Església de Jesús-Maria.

La celebració eucarística, presidida pel Sr. Arquebisbe, ha estat concelebrada pel capellà del Santuari, Mn. Antonio P. Martínez; el vicari episcopal de Tarragona i rector de la Parròquia de Sant Joan Baptista d’aquesta ciutat, Mn. Jordi Figueras i el delegat diocesà de Litúrgia, Mn. Rafael Serra, el qual va impartir una breu catequesi abans de la celebració sobre la significat i la importància que l’Església atorga a la coronació d’una imatge de la Mare de Déu. «És un acte d’amor molt gran», va afegir Mn. Serra.

A l’inici de la celebració el capellà d’aquest Santuari, Mn. Antonio P. Martínez, va pronunciar unes paraules de benvinguda i va contextualitzar l’efemèride que s’estava celebrant tot recordant que l’any 2006 hi va haver la reinstauració canònica del Santuari i de la Confraria de Nostra Senyora del Sagrat Cor, i des d’aquell dia l’anomenada església de Jesús-Maria començà a denominar-se oficialment Santuari de Nostra Senyora del Sagrat Cor.

Després de l’homilia del Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol, el qual va expressar la seva alegria, es va procedir a l’acte de benedicció i coronació. Un grup de fidels va portar en processó les dues corones que van ser lliurades al prelat juntament amb un ciri i dos rams de flors.

Les noves corones de plata de llei, amb reserves d’or i alguna joia antiga encastada s’ha pogut duu a terme gràcies a l’aportació exclusiva d’aquests materials per parts del fidels del Santuari de Nostra Senyora del Sagrat Cor. Tipològicament es tracta de dues diademes d’estil Imperi i es componen d’un senzill cèrcol sobre el que cavalquen dues fulles que neixen del darrere de l’anella i es remunten cap el centre de la diadema per tal d’acollir el respectiu anagrama de la Verge Maria i de l’Infant Jesús fets en or.

Ambdues corones pretenen evocar el disseny de les que van ser furtades a la dècada dels anys vuitanta del segle XX. El disseny proposat des de la Junta Directiva del Santuari ha estat realitzat per l’orfebre i argenter de Barcelona Francesc Tena, el mateix que va elaborar l’arqueta per a les relíquies dels màrtirs beatificats a Tarragona l’any 2013.

En el transcurs de la celebració també es va lliurar la medalla als nous confrares de Nostra Senyora del Sagrat Cor. Finalment els fidels van dirigir-se al cambril per a venerar la imatge de la Mare de Déu.

Veure més fotografies »