NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Mestres i educadors dialoguen i reflexionen sobre els reptes educatius en el seu dia a dia

enviar a un amigo

Aquest dimarts dia 23 de maig la Delegació diocesana de Missions i cooperació entre les esglésies ha organitzat el IV Diàleg Missió-Cooperació al Centre Tarraconense El Seminari. L’acte, presidit pel Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol, ha comptat amb l’assistència del diputat delegat dels Serveis d’Assistència al Ciutadà a la Diputació de Tarragona, Sr. Joan Olivella.

Després d’un breu parlament de benvinguda i presentació per part de la delegada diocesana de Missions, Sra. Ana González, el professor i consultor pedagògic a la Fundació Escola Cristiana de Catalunya, Sr. Juanjo Fernández, va obrir l’acte amb una xerrada sobre la identitat i els valors en l’educació. Fernández va apostar perquè l’escola «sigui un espai humà on relacionar-se, aprendre, participar i afavorir la construcció d’un món més just.» Un espai on també l’espiritualitat, un dret dels infants, hi tingui cabuda perquè «ens cal mirar endins per a poder mirar més enllà, per a créixer en la fe», va dir. Juanjo Fernández també va destacar la importància de l’ensenyament de la religió a l’escola. «L’autèntica religió omple la vida de felicitat i dóna sentit. Aquells que siguin més reticents ho poden fer, com a mínim, per cultura general», va explicar.

El diàleg va prosseguir amb la intervenció de dues directores d’escola a la diòcesi de Trujillo, Hondures, d’on és bisbe el tarragoní Mons. Lluís Solé Fa. Jeaneth Padilla i Marely Maldonado van compartir amb els presents les dificultats i els reptes que presenta l’educació al seu país, la presència de l’ensenyament religiós a l’escola i el vincle entre el treball pastoral a l’escola i la parròquia o diòcesi. La taula va ser moderada pels professors Aida Solé i Jordi Rovira.

Finalment, l’acte va acollir la presentació del llibre «Què dirien els teus ulls?» escrit per la jove tarragonina Blanca Serres Marco la qual ha estat a Hondures fent una experiència de missió. La presentació del llibre va anar a càrrec del Sr. Joan Solé Fa i també del Sr. Oscar Millan que va compartir amb ella la primera estada a Hondures l’any 2011. L’autora va definir el llibre com una vivència personal. «És la meva mirada a una realitat que he viscut en primera persona i que m’ha fet obrir els ulls, per a mirar més enllà, estimar més i descobrir els altres com a germans». «Estimant podem aconseguir coses grans», va expressar.

Els beneficis de la publicació aniran destinats a sostenir projectes educatius als llocs de missió.