NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Comença a Barcelona el Simposi europeu sobre l’acompanyament dels joves

enviar a un amigo

Més de 200 participants entre bisbes, responsables de pastoral juvenil, escolar, universitària, vocacional i catequètica de les Conferències Episcopals d’Europa es reuniran a partir d’avui dia 28 fins el dia 31 de març a Barcelona per a debatre i afrontar el tema de l’acompanyament juvenil.

El Simposi, sota el lema «I es posà a caminar amb ells (Lc 24,15). Acompanyar els joves a respondre lliurement a la crida de Crist», té com a objectiu reconèixer la importància de l’acompanyament als joves i proposar una reflexió per part de l’Església europea.

La trobada donarà el tret de sortida amb les intervencions de l’arquebisbe metropolità de Westminster i vicepresident del Consell de Conferències Episcopals d’Europa (CCEE), el cardenal Vicent Nichols; el vicepresident de la Conferència Episcopal Espanyola, cardenal Antonio Cañizares i l’arquebisbe de Barcelona, Mons. Joan Josep Omella.

L’arquebisbe metropolità de Cracòvia i president de la Comissió del CCEE per a la Catequesi, Ensenyament i Universitat, Mons. Marek Jedraszewski, explicarà en la primera conferència quins són els temes més rellevants en l’acompanyament dels joves en l’actualitat. Per la seva part el president del Pontifici Consell per a la Promoció de la Nova Evangelització, Mons. Rino Fisichella, parlarà sobre evangelització i bones pràctiques. Mons. Fisichella farà reflexionar als participants sobre la importància que tenen els exemples o com deixar-se inspirar pels altres. A més d’aquestes ponències l’assemblea escoltarà les reflexions i testimonis de nombrosos responsables de diferents àmbits, en particular de pastoral juvenil.

El programa del Simposi s’ha programat per a desenvolupar un recorregut en tres etapes. Partint dels joves, es continuarà amb una reflexió sobre els reptes de l’acompanyament a la llum de l’actual context sociocultural europeu i es clourà amb una reflexió sobre la figura del mateix acompanyant, la seva formació i exigències.

Fira de bones pràctiques i visita a la Sagrada Família

En el marc del Simposi, el dijous 29 de març, se celebrarà la Fira de les bones pràctiques. Un temps dedicat a l’exposició d’una àmplia mostra de bones pràctiques triades a partir d’un doble criteri: que siguin constructives i/o que es puguin reproduir en altres contextos.

El mateix dia està prevista una presentació-visita a la Sagrada Família, com a exemple de l’anunci de l’Evangeli i de l’acompanyament a les persones a través de l’art i l’arquitectura.

Amb la mirada posada al Sínode de 2018

Aquest Simposi europeu constitueix una etapa significativa del camí que portarà a l’Església a celebrar l’octubre de 2018 un Sínode sobre els joves i la vocació. De fet, les conclusions del treball d’aquest Simposi es traslladarà directament al Sínode. També serviran com a fonament per a la reflexió de la propera Assemblea Plenària CCEE (Minsk, 28 setembre-1 octubre) centrada en els joves, a través de la qual es pretén oferir als pares sinodals una contribució concreta.