NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Francesc Roig: «Practicar la humanitat no pot ser mai una il·legalitat»

enviar a un amigo

Aquest diumenge dia 26 de març es va celebrar una missa a la Catedral per als refugiats que va comptar amb la presència de la creu de Lampedusa i la implicació de Càritas Diocesana de Tarragona. En la celebració, presidida per Mn. Jordi Figueras, vicari episcopal de Tarragona, hi va participar l’ambaixadora a Espanya de la Fundació Casa dello Spirito e delle Arti Onlus, encarregada del pelegrinatge de la creu, Sra. Graziella Cuccu. Aquest ha estat l’acte de cloenda del pas de la creu de Lampedusa per l’arxidiòcesi de Tarragona.

«A Càritas ens dol l’ànima davant la realitat de la injustícia. [...] Aquesta setmana hem lamentat un nou naufragi de tres-centes persones procedent de la costa de Líbia», va dir Francesc Roig, director de Càritas Diocesana de Tarragona, en la monició d’entrada de la celebració. Roig va afirmar que Càritas segueix reclamant l’acollida dels refugiats malgrat les indecisions polítiques dels estats europeus. «Hem de lluitar per a suprimir les seves causes i establir un marc urgent de principis humanitaris. Practicar la humanitat no pot ser mai un il·legalitat», va expressar.

En l’homilia, Mn. Jordi Figueras, va constatar que ja fa molts anys que «tenim davant nostre una creu que no és de fusta sinó de persones: la creu dels refugiats i dels perseguits.

«No volem la creu del sofriment i no acceptem una creu com aquesta al costat de casa nostra. [...]  Si hem tret la creu d’un innocent, que estima i perdona, de les llars, escoles, hospitals i institucions com volem admetre la creu d’uns estrangers que ens prendran els llocs de treball, que haurem de compartir els nostres béns i sobretot compartir una altra cultura i manera de veure les coses?», va manifestar. Mn. Figueras, finalment, va exhortar als presents a demanar la capacitat de conversió, en aquest temps de Quaresma, «per a descobrir l’altre com un germà».