NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Mons. Jaume Pujol: «Les famílies cristianes són cridades avui a ser fars d’una fe viva»

enviar a un amigo

El cicle de conferències quaresmals, organitzat per l’arxiprestat de Tarragona Centre, va començar aquest dilluns, dia 6 de març, amb la predicació del Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol, a l’església parroquial de Sant Francesc d’Assís de Tarragona.

Sobre el tema «La família, Església domèstica», el prelat va explicar les nocions d’Església i família i les raons que permeten establir aquesta analogia entre ambdós conceptes. El Sr. Arquebisbe va definir la família cristiana com una comunitat dins l’Església, un lloc privilegiat de trobada amb Crist i un reflex de l’Església universal. També va destacar el paper dels avis que són «la saviesa de l’Església», va dir.

Mons. Jaume Pujol va fer una mirada a la història centrant-se en l’Església primitiva. «Tal com les primeres famílies cristianes eren illots de fe en el seu temps així les famílies cristianes avui dia són cridades a ser raigs de llum, «fars d’una fe viva i que irradien la seva fe». El concepte d’Església domèstica també ha estat utilitzat pels Sants Pares com sant Agustí i sant Joan Crisòstom, el qual va presentar amb més claredat a la família com una «Església en petit». Els pontífexs Joan XXIII, Pau VI i Joan Pau I també van parlar molt d’aquest concepte però «de manera especial va ser sant Joan Pau II qui en va parlar en l’exhortació apostòlica Familiaris Consortio fruit també d’un Sínode dedicat a la Família.

Finalment, el Sr. Arquebisbe, abans de cloure la conferència amb la pregària a la Sagrada Família del papa Francesc, va apuntar que «la família, l’Església domèstica, és la primera escola de vida cristiana, àmbit on els pares comparteixen amb els fills el do de la fe i ells descobreixen la bellesa del que significa ser cristià. En aquest camí és important el testimoni i exemple dels pares en la pregària, la lectura de la Paraula de Déu, la participació en la celebració de l’eucaristia i una sòlida formació religiosa.

La propera conferència serà el proper dilluns dia 13, a la Parròquia de Sant Francesc d’Assís de Tarragona, a càrrec del Sr. Jaume Vives, sobre el tema «Els màrtirs del segle XXI».