NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Tres preveres de l’arxidiòcesi prenen possessió com a canonges de la Catedral de Tarragona

enviar a un amigo

El Capítol de la Catedral Metropolitana de Tarragona va incorporar, el dissabte, dia 3 de novembre, tres nous canonges: Mn. Joan Miquel Bravo Alarcón (La Canonja, 1973), Mn. Josep Masdéu Aymamí (Vilaplana, 1961) i Mn. Antoni Pérez de Mendiguren i Cros (Tarragona, 1973).

L’acte es va iniciar a la sala capitular de la Catedral, en presència de l’arquebisbe de Tarragona, Mons. Jaume Pujol, i dels membres del Capítol de la Catedral, després de la lectura dels corresponents nomenaments per part del secretari capitular, Mn. Josep Queraltó, els nous canonges van fer la professió de fe i el jurament de fidelitat a l’Església i als bisbes diocesans.

Posteriorment, en processó, el Capítol es va traslladar al temple catedralici, on els nous canonges van fer el jurament de la Primada, que comporta el compliment de les disposicions estatutàries de la institució. Seguidament es va assignar als nous membres l’escó corresponent per a les celebracions i es va resar la pregària de l’hora de tèrcia.

Seguidament, el degà-president del Capítol, Mn. Joaquim Fortuny va donar la benvinguda als nous canonges els quals, com a signe d’estimació i acollida, van rebre l’òscul o abraçada de la pau de la resta de germans capitulars. Per la seva part, el Sr. Arquebisbe va donar gràcies a Déu tot demanant que beneeixi la tasca pastoral del Capítol «perquè sigui un lloc ple de vida espiritual». També va demanar als nous canonges que sàpiguen compaginar les tasques pastorals que tenen assignades amb aquest nou servei a la Catedral.

Paraules d’agraïment

Abans de cloure l’acte els nous canonges van adreçar unes paraules d’agraïment tant als presents, a les seves famílies, als feligresos de les parròquies que els han acompanyat i acompanyen en el seu ministeri com al Sr. Arquebisbe, el qual els ha confiat aquesta nova responsabilitat.

Mn. Masdéu, rector de la Parròquia de Sant Fructuós de Tarragona, va recordar que tot just aquell mateix dia, de fa 27 anys, era ordenat prevere a la Catedral i que «allò més sagrat que hi ha en la vida del prevere és servir i desviure’s pel poble fidel». Mn. Pérez de Mendiguren, rector de la Parròquia de Sant Pere i Sant Pau de Tarragona i administrador parroquial de Puigdelfí, va expressar que tant la seva infància com joventut van transcórrer al barri de la Part Alta i, ara, aquest servei «és una nova manera de viure la Catedral» per a ell. «Vull estimar la Catedral i que tothom la conegui i l’estimi», va manifestar. També va tenir un record destacat per a qui va ser canonge i organista de la Catedral, Mn. Enric Juncosa, traspassat l’any 1999, «pel seu testimoniatge de prevere i entregat servei a la Catedral».

«Ningú no pot tenir Déu per Pare sinó té l’Església per Mare», amb aquesta cita de Sant Cebrià de Cartago, Mn. Bravo, rector de les Parròquies de Santa Maria Assumpta de Bonavista i Santa Maria de Vallmoll, va iniciar la seva intervenció confiant que aquest nou encàrrec l’ajudi a entregar-se més i millor a l’església diocesana de Tarragona. El seu agraïment també va anar adreçat als germans capitulars, alguns dels quals van ser professors al Seminari o bé companys.

Amb aquestes noves incorporacions el Capítol de la Catedral, encarregat de tenir cura i vetllar per la Catedral, compta amb 18 canonges i 4 canonges honoraris.

Galeria fotogràfica»