Inici | Contacte Santoral | Vocabulari religiós | Actes Sant Fructuós Divendres, 21 de setembre de 2018
Sant Mateu -
idioma castellano
consulti la nostra web a facebook Twitter de l'Arquebisbat de Tarragona Arquebisbat de Tarragona al Youtube Flickr

NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

«Camins i llocs diversos per a la Catequesi», tema de les XVII Jornades interdiocesanes celebrades a Barcelona

enviar a un amigo

Més de 120 responsables de la Catequesi han participat els dies 5 i 6 de juliol, al Seminari Conciliar de Barcelona, en la nova edició de les Jornades interdiocesanes organitzades pel Secretariat Interdiocesà de Catequesi de Catalunya i les Illes Balears (SIC).

Els participants van treballar tres continguts importants per fer un pas més enllà en totes les parròquies catalanes i balears. Així ho va dir Mons. Antoni Vadell, bisbe auxiliar de Barcelona i president del SIC, que va donar la benvinguda a tots els catequistes. En hores de treball repartides entre el matí i la tarda d’ambdós dies es van poder reflexionar i concretar les pràctiques renovadores a casa nostra, els irrenunciables de la catequesi i l’ensenyament intergeneracional. Entre els assistents també hi havia Mons. Javier Salinas, antic bisbe-president d’aquesta institució interdiocesana.

La catequesi a casa nostra

En la primera part de les Jornades es va propiciar que els participants coneguessin els plantejaments i els responsables de noves iniciatives que s’estan realitzant a casa nostra: en un centre d’esplai (Parròquia de Sant Joan de Vilanova i la Geltrú), en l’Acció Catòlica (Mn. Salvador Pié i els seus responsables estatals), en els períodes de vacances (Servei de la Catequesi de la diòcesi de Perpinyà-Elna), en un agrupament escolta (AE del Pla de l’Estany, Banyoles-Girona) i en una escola catòlica (P. Enric Puig, de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya).

En segon lloc, les jornades van fer descobrir les noves experiències de la catequesi intergeneracional (CIG): atès que les fronteres entre les edats apareixen menys delimitades que en el passat, aquest nou paradigma ofereix la possibilitat de models catequètics al si de les generacions i entre elles, especialment en jornades comunitàries, sovint el dissabte o el diumenge, centrades en un text de la Paraula de Déu i que culminen en la celebració de la missa dominical. El Servei per a la Catequesi de la diòcesi de Montpeller i el Projecte «Par la Parole» van ser els encarregats de dirigir aquesta part interactiva de treball dels responsables catequètics de Catalunya i les Illes Balears reunits a Barcelona.

Aquestes pràctiques es van complementar amb la ponència de Mn. Antoni Elvira, delegat diocesà de Catequesi d’Urgell, sobre «els irrenunciables de la catequesi» subratllant que malgrat els diferents llocs i vies de la catequesi sempre s’haurà d’intentar desenvolupar mitjançant la triple dimensió de la paraula, memòria i testimoni. Per últim, des del Servei d’Iniciació Cristiana de la diòcesi de Montpeller, es va exposar el treball de la catequesi intergeneracional amb noves pràctiques que poden contribuir a la transmissió de la fe i la comunió interna.

Finalment, Mons. Antoni Vadell va anunciar que les XI Jornades Interdiocesanes de Formació de Catequistes se celebraran a Figueres, del 16 al 18 de novembre d’aquest any.