NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Mn. Joan M. Bajo, delegat diocesà de pastoral de la salut de Tortosa: «No hi ha res pitjor que veure un malalt sol»

enviar a un amigo

La Delegació diocesana de pastoral de la salut ha celebrat aquest dissabte passat, dia 16 de juny, la darrera jornada formativa d’aquest curs a l’hospital Sant Pau i Santa Tecla de Tarragona.

L’acte, presidit pel Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol, va comptar amb l’assistència de la delegada diocesana, Sra. Mercè Guasch; Mn. Joan Manuel Bajo, delegat diocesà de pastoral de la salut del bisbat de Tortosa i coordinador del Secretariat interdiocesà de pastoral de la salut de Catalunya (SIPS) i el Dr. Xavier Oliach, director mèdic d’aquest Hospital.

En aquesta ocasió el tema de la Jornada es va centrar en la família i el procés de la malaltia des de la perspectiva de l’acompanyament pastoral o el servei religiós. Mn. Joan M. Bajo, el qual porta més de vint anys sent capellà d’hospital, primer a l’Hospital de Móra d’Ebre i actualment a l’Hospital Verge de la Cinta de Tortosa, va ser l’encarregat d’impartir la ponència de la Jornada.

A partir de la seva pròpia experiència, Mn. Bajo va compartir diferents vivències i casos que exemplificaven bé el tema en qüestió. «En tots aquests anys m’he adonat que la família és un malalt “col·lateral” en el procés de la malaltia i que també necessita ser escoltada i atesa. També ella —la família— travessa un procés de sofriment, angoixa i un bloqueig emocional», va dir. «Conèixer aquesta realitat ens fa ser més solidaris, humans i comprensius», va afegir. Fent referència a la importància que té la família en aquest procés Mn. Joan Bajo va manifestar que «no hi ha res pitjor que veure un malalt sol o barallat amb la família».

A la segona part de la Jornada es va projectar la pel·lícula «Cosas que importan», film que mostra a la perfecció el trasbals que suposa la irrupció de la malaltia en el si familiar, seguida d’un col·loqui i el dinar de germanor.