NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

IV Jornades d’Història Mn. Sanç Capdevila i Felip organitzades per l’Arxiu Històric Arxidiocesà

enviar a un amigo

Els dies 14 i 15 de juny l’Arxiu Històric Arxidiocesà de Tarragona (AHAT), conjuntament amb l’Arxiu Capitular de Tarragona i l’Arxiu Històric de l’Hospital de Sant Pau i Santa Tecla de la mateixa ciutat, ha organitzat les IV Jornades d’Història Mn. Sanç Capdevila i Felip. El tema d’aquest any ha estat els fenòmens migratoris a Catalunya al llarg dels segles XIX i XX.

Les Jornades d’aquest any s’han iniciat amb el tema de les emigracions de Torredembarra a Amèrica (1739-1914) a càrrec del conseller d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, Sr. Josep Bargalló. Els fenòmens migratoris en el període d’entre guerres, durant la Guerra Civil, l’holocaust jueu de la Segona Guerra Mundial o les migracions estacionals al segle XIX han estat alguns dels temes exposats en aquestes dues jornades.

L’any 2015 l’AHAT va iniciar la celebració de les Primeres Jornades d’Història Mn. Sanç Capdevila i Felip, primer arxiver diocesà, sota el títol «La Repoblació del Camp de Tarragona. Estat de la qüestió» amb les que es pretenia oferir als investigadors, seguidors i a la ciutadania en general eines per tal de conèixer i interpretar el nostre passat i poder afrontar així el present. A aquestes, les van seguir les jornades «Família i dinàmiques socials durant l’Antic Règim» celebrades l’any 2016, i les Jornades sobre l’estudi de les minories socials i la justícia a l’època medieval i moderna, l’any 2017.

Totes les conferències d’aquestes jornades, així com les ponències d’altres anys, es poden visualitzar al canal de Youtube de l’Arxiu Històric Arxidiocesà de Tarragona.