Inici | Contacte Santoral | Vocabulari religiós | Actes Sant Fructuós Dissabte, 18 de agost de 2018
idioma castellano
consulti la nostra web a facebook Twitter de l'Arquebisbat de Tarragona Arquebisbat de Tarragona al Youtube Flickr

NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

La festa del Corpus engalana els carrers dels pobles i ciutats l’arxidiòcesi

enviar a un amigo

En la solemnitat del Cos i la Sang de Crist, també coneguda com a Corpus Christi, celebrada aquest diumenge, dia 3 de juny, l’Església ha convidat a contemplar i celebrar el gran do de la presència real de Crist en el seu cos i la seva sang. Coincidint amb aquesta solemnitat s’ha escaigut el dia de la Caritat, una jornada que convida a acceptar un compromís en la fe que millori el món.

Malgrat les inclemències del temps la festa del Corpus s’ha pogut celebrar amb normalitat sortint al carrer com a expressió pública de la fe en la presència real de Crist en el sagrament de l’Eucaristia. Les catifes de flors engalanant els carrers de les viles i ciutats o el tradicional «Ou com balla» a la Catedral han estat algunes de les tradicions que no han faltat un any més a la cita.

Com és habitual, el Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol, va presidir el pontifical de Corpus a la Catedral. En l’homilia va destacar que per als cristians, el compromís social i caritatiu, camina en paral·lel a la nostra configuració amb Crist. «Des d’aquesta configuració sorgeix el compromís d’obrir els ulls i el cor a tot dolor, pobresa o exclusió que hi hagi al costat de nosaltres, a conrear la compassió i la misericòrdia i a ser agents de transformació de la societat i el món vivint al servei dels altres», va dir.

En acabar el pontifical es va iniciar la processó amb el Santíssim Sagrament acompanyat dels infants que enguany han fet la Primera Comunió, membres del Capítol Catedral, preveres i elements del seguici popular, entre d’altres, acompanyats per la música del Cor i Orquestra dels Amics de la Catedral. Com a novetat, la processó va realitzar un nou recorregut des del Pla de la Seu, passant per Pla de Palau on es va fer una breu pregària, i retornant de nou a la Catedral. Un itinerari més curt i recollit que ha permès potenciar el sentit de la festivitat.