Inici | Contacte Santoral | Vocabulari religiós | Actes Sant Fructuós Dissabte, 18 de agost de 2018
idioma castellano
consulti la nostra web a facebook Twitter de l'Arquebisbat de Tarragona Arquebisbat de Tarragona al Youtube Flickr

NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Falset distingeix a la comunitat de Carmelites de la Caritat amb el títol de Filles predilectes de la vila

enviar a un amigo

L’església parroquial de Santa Maria de Falset va acollir el diumenge, dia 13 de maig, una missa de comiat i acció de gràcies pels 168 anys de presència i servei al poble.

La vila de Falset ha volgut agrair a les Carmelites de la Caritat —religioses vedrunes— tot el què han fet des de l’any 1850, quan la mare fundadora Joaquima de Vedruna i Mas hi va establir una comunitat de cinc religioses que tenien cura dels malalts pobres i l’ensenyança de nenes sense recursos. Anys més tard, l’any 1887, la comunitat es va desdoblar, quatre germanes es quedaven a l’Hospital de Falset mentre que set formarien la comunitat del Col·legi.

L’esperit vedruna ha respost als signes dels temps, sobretot pel que fa a l’ensenyança i acollida d’infants de famílies necessitades i desestructurades. També, en anys posteriors, en l’acollida de persones víctimes de la violència domèstica.

Al llarg d’aquests anys Falset ha donat vint-i-cinc vocacions religioses a la Congregació de les Carmelites de la Caritat – Vedruna participant activament en la pastoral de la Parròquia: Càritas, catequesi, litúrgia i, fins ara, com a ministres extraordinàries de l’eucaristia, portant la Comunió a les llars i sent consol de les persones grans que visitaven. Per aquest motiu l’Ajuntament les ha volgut reconèixer com a Filles Predilectes.

En aquest dia les germanes van ser acompanyades pel poble i la comunitat parroquial, a més dels membres de La Corranda ballant la Jota de Falset al so de la banda de música de la vila i elements del seguici popular. Les germanes vedrunes van ser acompanyades fins a la seva llar per la banda de música, com semblantment es féu el dia 5 d’abril de 1850 amb Joaquima de Vedruna i les primeres cinc religioses, des de l’església parroquial a l’Hospital, primera residència vedruna.

A més, el divendres dia 18 de maig, a la mateixa llar vedruna, el Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol, presidí l’eucaristia que va ser concelebrada pels preveres que han estat a Falset col·laborant en la pastoral parroquial.