NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Càritas Diocesana celebra la 40a Assemblea anual

enviar a un amigo

El Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol, com a President de Càritas Diocesana de Tarragona, va iniciar l’Assemblea agraint la tasca que realitzen els més de 1500 voluntaris que actualment col·laboren amb Càritas a la diòcesi de Tarragona. «Càritas és part essencial de l’Església, perquè una Església que no viu la caritat no existeix», va dir. També va tenir un record d’agraïment per tots els que han col·laborat amb Càritas al llarg dels 50 anys i els qui ara continuen aquesta tasca essencial en l’Església.

Per la seva part, el director de Càritas Diocesana, Francesc Roig, també va dirigir unes paraules, tot recordant que serien les seves darreres en una assemblea de Càritas Diocesana, ja que arribava al final del seu mandat després de vuit anys de treballar com a voluntari ajudant a gestionar la vida de Càritas. «Som Càritas quan estem donant el millor de nosaltres mateixos pels més necessitats de la nostra societat. La millor manifestació d’amor és la generositat sense esperar compensacions», va expressar. Finalment va agrair el suport rebut de totes les persones que han format part de l’equip directiu i dels contractats i voluntaris dels Serveis Diocesans.

Després d’aquest parlaments de benvinguda es procedir a la Lectura de l’acta de 2017, a la presentació de la Memòria diocesana d’activitats, de la Memòria econòmica i dels Objectius per l’any 2018, punts que van ser aprovats per l’assemblea.

Ratificació de la terna per al relleu de la direcció de Càritas Diocesana

Finalment es va presentar la  terna, aprovada prèviament pel Consell Diocesà, i ara presentada per a ser ratificada per l’Assemblea, per tal que el Sr. Arquebisbe procedeixi al nomenament del nou director d’entre els tres candidats: Salvador Grané, Joan Carles Guitart i Francesc Xavier Rius.

Entre els temes reiterats en l’Assemblea al llarg del diversos debats es constata la preocupació de Càritas per seguir donant una resposta vàlida davant les necessitats de tantes persones que encara pateixen la pobresa, l’atur, el desnonament i la discriminació social. Càritas ha d’anar més enllà del proveïment d’aliments i roba, que són necessitats bàsiques, i entrar més a fons en l’acollida i el suport a les persones grans. En aquest aspecte la generositat dels joves és l’esperança de futur a Càritas.

La presentació de la Memòria d’Activitats de Càritas Diocesana de Tarragona corresponent al 2017 es farà pública en una roda de premsa el dia 31 de maig, a les 10.30 h, als Serveis Diocesans de Càritas (c/ Armanyà, 16).