NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

El Sr. Arquebisbe pronuncia el pregó de la Setmana Santa de La Selva del Camp

enviar a un amigo

Aquest any el Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol, ha estat l’encarregat de pronunciar el pregó de la Setmana Santa de La Selva del Camp. «El que desitjo amb el meu pregó», va dir, «és que aquests dies ens preparem per a trobar-nos amb un silenci en el qual sigui possible escoltar la veu de Déu, una llum que dissipi les tenebres de la nostra ànima».

Organitzat per la Reial Congregació de la Puríssima Sang de Nostre Senyor Jesucrist, qui promou els actes de Setmana Santa a La Selva del Camp des del segle XVI, es va celebrar el diumenge de Rams, dia 25 de març, a l’església parroquial de Sant Andreu Apòstol d’aquest vila. Mons. Jaume Pujol va iniciar el seu parlament recordant com ha viscut la Setmana Santa en les diferents etapes de la seva vida, des de la seva infància a Guissona fins aquests darrers anys com a arquebisbe de Tarragona on ha pogut contemplar i participar en diverses manifestacions de fe i pietat caracteritzades per una especial força i sentiment. «Per descomptat que el m’interessa no és provocar la nostàlgia sinó ressaltar que el veritablement important és retrobar-nos, o trobar-nos per primera vegada si és el cas, amb el sentit profund de la Pasqua», va expressar.

El prelat va convidar a ­«estimar molt aquestes manifestacions de la nostra fe que es viuen amb tanta intensitat durant aquests dies perquè són vivències i expressions de la passió, mort i resurrecció del Senyor. [...] Seria una llàstima si aquesta herència rebuda de les generacions passades quedés reduïda a un seguit d’actes socials sense més significat».

Després de recórrer cada un dels dies principals d’aquesta Setmana tot destacant-ne el seu sentit i el motiu de la celebració va animar als presents a meditar la Passió de Jesús per a conèixer-lo millor i fer-lo més present en la nostra vida.