NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Centenars d’alumnes de Tarragona s’uneixen en la lluita contra la fam i la pobresa de Mans Unides

enviar a un amigo

Prop de 800 joves han participat en la Marxa de la Solidaritat contribuint a millorar l’educació sanitària de les dones de Rayagada, a l’Índia.

La Marxa, celebrada el dijous 15 de febrer, va donar el tret de sortida als jardins del Camp de Mart on Teresa Feliu, representant de Mans Unides, va donar la benvinguda als joves dels deu centres de secundària de la ciutat abans de començar a caminar fins el Santuari de Loreto.

Els alumnes van recórrer un total de dotze quilometres per una causa solidària, donar suport a un dels projectes de desenvolupament de Mans Unides per aquest any, millorar la situació de les dones que viuen a Rayagada, a l’Índia. La situació de pobresa que pateixen es perpetua a causa de la manca de formació. Aquest projectes els proporcionarà una educació sociosanitària que permetrà millorar els seus hàbits d’higiene, prevenir malalties infeccioses, rebre educació maternoinfantil i disposar d’una atenció mòbil. Per aquest motiu, cada participant ha cercat patrocinadors d’entre els seus amics i familiars per a ajudar-los a patrocinar cada quilòmetre de la Marxa.

A l‘arribar al Loreto un acte musical conduït per Mn. Joan Àguila va amenitzar la jornada i els joves van compartir les actuacions musicals, danses i balls que havien preparat per a l’ocasió. També cada centre va compartir amb la resta de participants el manifest redactat sobre temes com la solidaritat, la desigualtat, el respecte, la pau, la pobresa, la llibertat, la igualtat, els refugiats i la tolerància.

L’acte va finalitzar a la plaça de l’Ajuntament amb la lectura del projecte i l’elevació de globus per part dels diferents centres educatius.