NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Tarragona celebra una pregària per a demanar el do de la unitat entre les confessions cristianes

enviar a un amigo

Aquest any l’església de Sant Antoni de Pàdua ha acollit l’acte a Tarragona amb motiu de l’Octavari de pregària per a la unitat dels cristians que se celebra del 18 al 25 de gener. El lema d’enguany ha estat «La vostra dreta, Senyor, és forta i gloriosa» (Ex 15,6).

El divendres dia 19 de gener diversos representants de les confessions cristianes presents a l’arxidiòcesi van assistir a aquesta pregària, convocada pel Secretariat diocesà de relacions interconfessionals, com són el reverend Rafael Arencón, de l’Església Espanyola Reformada Episcopal —comunió anglicana—; el prevere encarregat de la comunitat ucraïnesa de ritu grecocatòlic de l’arxidiòcesi, el P. Volodymyr Sabat; el representant de l’Església ortodoxa romanesa, Sr. David Baltaretu; el pastor de l’església evangèlica del Salvador a Reus, Rvd. Narcís de Batlle; el Rvd. Fernando Campillo, pastor de l’Assemblea Bíblica del Camp de Tarragona, a Cambrils, i el Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol.

La celebració ecumènica es va iniciar amb la salutació per part de Mn. Rafael Serra, director del Secretariat diocesà de relacions interconfessionals i la lectura d’un fragment de les actes de la Passio Fructuosi. En el transcurs de la pregària hi va haver la predicació, inspirada en el tema i el text bíblic d’aquest any (Ex 15,1-21), a càrrec dels diversos representants allí congregats. Tots van coincidir en què cal caminar per assolir la unitat i que l’ecumenisme no pot quedar-se reduït a la Setmana per a la unitat que se celebra cada principis d’any.

«Les església cristianes hem de donar una resposta d’unitat, de pau. Si nosaltres ja no ens entenem com pot haver pau en el món?», va manifestar el Sr. David Baltaretu, representant de l’Església ortodoxa-romanesa. Baltaretu també va tenir un record especial pels cristians que encara avui dia són perseguits i va convidar als presents a no deixar-se portar per l’onada de secularització. «No podem oblidar que el cristianisme és, actualment, la religió més perseguida », va dir. El Rvd. Narcís de Batlle, en la seva al·locució, també va tenir presents els cristians perseguits i va demanar la pregària de totes les confessions perquè «avancem en aquest camí d’unitat amb esperança malgrat les dificultats».

«Tan de bo es faci realitat aquesta transformació en els nostres cors», va expressar el Rvd. Rafael Arencón. I va prosseguir: «Que Déu ens ajudi a ser persones sinceres i a viure una vida autèntica per sobre de les normes i els costums de cada una de les nostres tradicions».

Per la seva part, el Rvd. Fernando Campillo, pastor de l’Assemblea Bíblica del Camp de Tarragona, tot fent referència al lema d’enguany, va recordar que el fet de cercar un moment per a pregar junts significa que el Senyor continua regnant malgrat que la nostra societat ens mostri uns altres «poders». Finalment, el Sr. Arquebisbe, va cloure el torn d’intervencions, glossant les paraules del bisbe Fructuós abans del seu martiri tot citant les seves paraules: «Ara em cal pregar per l’Església estesa d’Orient a Occident» i «mai no us mancarà pastor».

La pregària es va cloure amb el gest de pau entre tots els presents, un cant de lloança i el rés del Parenostre.