NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Vida Creixent celebra la XXXI Trobada Interdiocesana a Solsona

enviar a un amigo

Aquest dimecres dia 9 de maig ha tingut lloc la Trobada Interdiocesana de Vida Creixent a Solsona. Hi han participat més de 850 persones de diferents punts de Catalunya, les Illes i Andorra.

La trobada, presidida pel bisbe de Solsona, Mons. Xavier Novell, ha comptat amb l’assistència del Consiliari interdiocesà de Vida Creixent, Mn. Xavier Morató; el president de la Junta Interdiocesana, Sr. Sergi Oliva; el president diocesà de Solsona, Sr. Vicenç Quinquilla; el Consiliari diocesà de Solsona, Mn. Miquel Venque; i el president nacional de Vida Ascendente, Sr. Álvaro Medina del Campo. També hi ha participat l’alcalde de Solsona, Sr. David Rodríguez, i el Secretari General d’Afers Religiosos de la Generalitat de Catalunya, Sr. Enric Vendrell.

Després de la benvinguda i els parlaments inicials la jornada va continuar a la Catedral de Solsona amb una explicació històrica del temple a càrrec de l’arxiver diocesà, Mn. Enric Bartrina. La missa, presidida pel bisbe de Solsona, va ser concelebrada pel vicari general de Solsona, Mn. Josep Maria Vilaseca; el consiliari Interdiocesà de Vida Creixent, Mn. Xavier Morató, i d’altres preveres i consiliaris de Vida Creixent de diverses parròquies i bisbats, entre els quals hi va assistir el consiliari diocesà, Mn. Josep M. Font. En l’homilia el prelat assenyalà que la gent de Vida Creixent són clau important per als canvis necessaris en una Església evangelitzadora, «així sortim a l’encontre de les persones per alegrar i encoratjar els nous conversos».

La Trobada va prosseguir amb un dinar de germanor i l’anunci de que l’any vinent la trobada se celebrarà a Montserrat.

Font: Bisbat de Solsona
Fotografies: Lluís Closa i Ramon Estany