NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

900 monitors del Moviment de Centres d’Esplai Cristians Catalans s’apleguen a Berga

enviar a un amigo

El passat cap de setmana, dies 6 i 7 de maig, 900 monitors i monitores del Moviment de Centres d’Esplai Cristians Catalans (MCECC) de la que forma part la Fundació Santa Maria de Siurana, juntament amb les altres fundacions diocesanes de la Tarraconense,  es van trobar a Berga per posar en comú l’experiència de ser monitor de lleure i per continuar la seva formació. La trobada d’aquest any, amb el lema «A pas Valent», pretenia ser un reflex de l’actitud dels monitors i monitores d’esplai: joves compromesos que setmana rere setmana col·laboren a què els infants dels seus centres es diverteixin al mateix temps que adquireixen una sèrie de valors educatius.

Dissabte al matí, després de l’arribada i acreditació dels participants, que venien d’arreu de Catalunya i de Mallorca es va fer una gimcana pels carrers de Berga, en què els monitors van haver de superar diverses proves que aprofundien en la història i la cultura de la ciutat.

Després de dinar es va fer la inauguració oficial de la trobada, que va comptar amb la presència de la directora general de Joventut de la Generalitat, Sra. Marta Vilalta, que va animar als monitors i monitores a «seguir treballant amb aquest compromís» i els va agrair la feina que fan des «la vitalitat i la força dels esplais». Va tancar els parlaments de l’acte d’inauguració el president del Moviment de Centres d’Esplai Cristians Catalans (MCECC), Sr. Xavi Nus, que adreçant-se als monitors va afirmar que «a l’esplai treballem en equip, som un col·lectiu amb identitat pròpia» i els va animar a avançar «a pas valent» per a transformar el món.

Un cop acabat l’acte, tots els monitors i monitores es van desplaçar fins el Santuari de Queralt, on van preparar unes dinàmiques de grup amb la intenció de propiciar un moment de reflexió entre els monitors i monitores sobre el seu paper a l’esplai. Al mateix Santuari de Queralt es va celebrar l’eucaristia oficiada per consiliaris del MCECC, entre els quals hi havia Mn. Enric Mateu, consiliari diocesà i Mn. Pere Dalmau, consiliari de l’Esplai «Fem-nos Amics». La jornada de dissabte va acabar amb una vetllada especial, que va girar al voltant de les tradicions i festes populars de la comarca del Berguedà.

Diumenge es va concentrar la part més formativa de la trobada. Per aquells monitors i monitores amb més experiència es va organitzar una taula rodona amb Eduard Sala, coordinador d’Acció Social de Càritas Diocesana de Barcelona. Paral·lelament es van fer diversos tallers que ajudaven als monitors i monitores a ampliar el ventall de recursos pràctics per educar els nens i nenes.

La Fundació Santa Maria de Siurana de Tarragona, juntament amb la Pere Tarrés de Barcelona, Verga Blanca de Lleida, FEMN d’Urgell i Andorra, i Servei de Colònies de Tortosa que conformen el MCECC és l’entitat de lleure més gran de Catalunya, aplega més de 182 centres d’esplai acollint prop de 18.000 infants, adolescents i joves gràcies a la tasca educativa i voluntària d’uns 3.500 monitors i monitores.