NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

L’Escola Joan XXIII compta amb un nou edifici per a la Formació Professional

enviar a un amigo

Aquest dilluns, dia 8 de maig, s’ha inaugurat i beneït el nou edifici de Formació Professional-ESit FP que compta amb una capacitat de 1.700 metres quadrats i un aforament per a 720 persones.

L’acte, celebrat a la mateixa escola i presidit pel Sr. Arquebisbe, va comptar amb l’assistència de l’alcalde de la ciutat de Tarragona, Sr. Josep-Fèlix Ballesteros; el tinent d’alcalde, Sr. Javier Villamayor, conseller de la zona del barri de Bonavista; l’inspector del Departament d’Ensenyament a Tarragona, Sr. Valero Camps; el director i sotsdirector de l’Escola Joan XXIII, Sr. Joan Llatse i José Luis Espallargas, respectivament, els quals han parlat dels diferents projectes en què s’està treballant i els eixos estratègics que es volen seguir en un futur; el director de la Fundació Santa Fructuós, Sr. Francesc Ortiz i els membres que integren aquest Patronat entre els quals hi ha el vicari general de l’arxidiòcesi, Mn. Joaquim Fortuny i el delegat diocesà d’Ensenyament, Mn. Norbert Miracle.

En acabar els parlaments, el Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol, va beneir l’edifici i va descobrir una placa commemorativa. Seguidament els assistents van visitar les noves instal·lacions que compta amb despatxos, sales polivalents, dotze aules equipades amb les últimes tecnologies i dos tallers per a les especialitats d’electricitat i electrònica que es treballen als cicles. L’edifici aporta una altra novetat i és que té accés directe des del carrer de la Partió a l’escola, la qual cosa obre l’escola al barri i dóna autonomia a aquestes etapes educatives postobligatòries.

L’edifici s’ha ampliat amb l’objectiu d’acollir a les seves aules tot l’alumnat de la formació postobligatòria i per donar cabuda als alumnes de Batxillerat, que incrementaran, quan arribi la tercera línia que actualment es troba a 2n d’ESO. Aquest centre educatiu també començarà a oferir el curs 2017-18 la Formació Professional online.

L’escola Joan XXIII, de titularitat diocesana, compta amb prop de 1.500 alumnes entre la Llar d’infants, Infantil, Secundària, Batxillerats, Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior, Programes de Qualificació Professional Inicial i cursos específics d’accés a cicles formatius i formació ocupacional.

Més fotografies de l’acte »